Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość?

|
selectedselectedselected
Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? | FXMAG INWESTOR
własne źródło
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wyceny Enter Air dokonaliśmy w oparciu o metodę DCF i metodę porównawczą (odpowiednio 70%/30% udziału w wycenie końcowej). Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 61,1 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 56,7 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 1 048,6 mln PLN, czyli 59,8 PLN/akcję.

 

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 1Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 1

 

WYCENA DCF

Reklama

Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 5,5%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 6,5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,2x. Finalny koszt kapitału własnego uwzględnia dodatkową premię w wysokości 1,5% wymaganą przez nas w inwestycję w podmiot o średniej kapitalizacji i płynności jakim jest Enter Air.

Główne założenia modelu:

  • Szacujemy, że w 2023 r. spółce uda się wypracować 2,7 mld PLN przychodów ze sprzedaży oraz 468,4 mln PLN na poziomie EBITDA MSSF 16.
  • Pomimo silnego popytu na usługi przewoźnika na rynku krajowym i zagranicą, konserwatywnie podchodzimy do prognozy rozbudowy floty w kolejnych latach, zakładając w sezonie’24 utrzymanie poziomu 32 maszyn (przypominamy, że pod koniec 2023 r. spółka oddaje 2 samolotów Boeing 737- 800).

 

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 2Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 2

 

  • Poziom zapasów, należności oraz zobowiązania z tyt. dostaw i usług wyliczyliśmy na podstawie historycznych wskaźników rotacji liczonej w dniach.
  • Zakładamy efektywną stawkę podatkową na poziomie 19,0% w latach 2024-32 (podobnie jak w okresie rezydualnym).
  • W związku z ostatnimi wypowiedziami przedstawicieli spółki, przesuwamy nasze oczekiwania co do wypłaty rekordowej dywidendy z 2025 r. na 2024 r. (DPS = 3,2, czyli część nie uwzględniająca wyników za 2024 r.).
  • Uwzględniamy również wartość posiadanych udziałów (Enter Air posiada 49% akcji; ok. 14,6 mln PLN wg sprawozdania za 1Q’23) i pożyczki dla Chair Airlines (ok. 12,5 mln PLN). ▪ Chair Airlines – w naszym modelu zakładamy, iż spółka w kolejnych latach będzie generowała niewielki sześciocyfrowy wynik netto.
  • Własny hangar – oczekujemy, że zostanie sfinansowany przez jego dostawcę (leasing). Spodziewamy się, iż dzięki niemu Enter będzie w stanie w sezonie niskim dokonać przeglądu ok. 1/5 swojej floty, co przełoży się na niższe koszty z tego tytułu. W związku z przedłużającym się procesem wyboru destynacji, oczekujemy jego efektów dopiero w 2025 r.
  • Aktualnie, w związku z niewielką ilością informacji dot. nowego podmiotu (oferującego wynajem i czarter samolotów), nie ujmujemy go w naszym modelu. Jednakże pozytywnie odbieramy powyższą inicjatywę, która może okazać się potencjalnym nowym źródłem przychodów.
  • Założyliśmy stopę wzrostu wolnych przepływów pieniężnych po 2032 roku na poziomie 1,0%.
  • W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2032 roku.
  • W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2022 roku, uwzględniając leasingi związane z obowiązującym standardem MSSF 16.
  • Do obliczeń przyjęliśmy 17,5 mln szt. akcji.
  • Wyceny dokonaliśmy na dzień 30.11.2023 roku.

Metoda DCF dała wartość spółki Enter Air na poziomie 1 071,8 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 61,1 PLN.

Reklama

 

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 3Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 3

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 4Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 4

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 5Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 5

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 6Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 6

Reklama

 

WYCENA PORÓWNAWCZA

Wycena porównawcza została przeprowadzona w oparciu o prognozy na lata 2022-24 dla wybranych spółek z branży lotniczej. W wycenie uwzględniliśmy przewoźników niskokosztowych (Ryanair, Easyjet, Wizz Air) oraz tour-operatorów (TUI, Rainbow – główni klienci grupy, dodatkowo TUI jest właścicielem linii lotniczej TUI Fly). Analizę oparliśmy na dwóch wskaźnikach: P/E i EV/EBITDA (wskaźnikom przypisaliśmy równą wagę). W przypadku obu wskaźników przyjęliśmy taki sam udział kolejnych lat w wycenie (po 33%). Ostateczna wycena Enter Air metodą porównawczą sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 56,7 PLN. Uwzględniamy ją w naszej końcowej wycenie, nadając jej wartość 30%.

 

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 7Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 7

Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 8Wycena dla spółki Enter Air – silny popyt na usługi przewoźnika nie oznacza lepszych perspektyw na przyszłość? - 8

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama