Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

prognozy akcji enter air

Komentarz BDM: Okres 3Q’22 przyniósł dalszą popytu (potwierdzają to po części odczyty publikowane przez Ryan Air; link), co w istotny sposób przełożyło się na wzrost liczby wykonywanych lotów w tym okresie (zarówno r/r jak i vs rekordowy 2019r.). W sezonie letnim spółka wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737-800 oraz 2 maszyny 737 MAX 8) oraz dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease, a popyt na jej usługi przekraczał możliwości operacyjne floty.

 

W pandemii spółka miała problem z efektywnością wykorzystywanych zasobów, co związane było m.in. z kumulacją rejsów w czasie weekendów. Spodziewamy się, że w omawianym okresie utylizacja floty była na znacznie lepszym poziomie, loty rozłożone były w całym tygodniu, a efektywność (liczba wylatanych godzin na samolot) przewyższała nawet tą z 2019r. W omawianym kwartale spodziewamy się większej liczby wykonanych powietrznych operacji vs 3Q’19. Szacujemy, że 3Q’22 Enter Air wypracował 1 153,4 mln PLN przychodów (+114,8% r/r), z czego 97,6% stanowiły usługi lotnicze (1 125,3 mln PLN, +118,4% r/r), a za resztę odpowiadała sprzedaż pokładowa (28,1 mln PLN, +30,0% r/r). Według naszych obliczeń, wynik brutto ze sprzedaży w minionym kwartale wyniósł 233,4 mln PLN (229,0 mln PLN – usługi lotnicze, 4,4 mln PLN – sprzedaż pokładowa). Na poziomie EBITDA MSSF 16 prognozujemy 275,8 mln PLN (+33,8% r/r). Prognozujemy saldo finansowe na poziomie -134,3 mln PLN (pragniemy jednak zauważyć, że 106,2 mln PLN dotyczy różnic kursowych z wyceny bilansowej, co jest jedynie księgową zmianą, nie ma wpływu na CF spółki). Mając powyższe na uwadze szacujemy że spółka w 3Q’22 wypracowała 156,8 mln PLN (+28,4% r/r) zysku netto adj*.

 

Reklama

 

Aneksy zmieniające umowy leasingowe – w sierpniu’22

Grupa podpisała kolejne aneksy zmieniające umowy leasingowe, które dotyczyły przede wszystkim zmian harmonogramów i zasad spółki w sposobie naliczania płatności leasingowych w okresie pandemii COVID-19. Porozumienia mają na celu zmniejszenie obciążeń finansowych grupy w okresie, gdy wpływy ze sprzedaży są istotnie niższe. Płatności na rzecz leasingodawców w 2H’22 i 2023 r. szacowane są odpowiednio na 135 mln PLN (30 mln$) i 262 mln PLN (59 mln$).

 

Recesja a biznes Enter Air

W czasie kryzysu zagraniczni klienci nie patrzą już na pochodzenie przewoźnika, tylko na to jaką oferuje cenę za usługę, a ponieważ Enter jest przewoźnikiem o strukturze niskokosztowej, to ma obecnie przewagę nad konkurencją zagraniczną i wygrywa wiele przetargów niższą ceną oraz wyższą jakością usług.

Reklama

 

Zmiany w zarządzie

Pod koniec września’22 odwołano z zarządu spółki Pana Mariusza Olechno. Na konferencji po 2Q’22 spółka komentowała, że jest to zwykła restrukturyzacja i nie chodziło o sytuacje z operacjami, kompetencjami, chodziło tylko o pewne zacięcia we współpracy w zarządzie.

 

Główne ryzyka biznesowe spółki to:

1) wpływ COVID-19;

2) spowolnienie gospodarcze;

Reklama

3) ceny paliw (model biznesowy grupy zakłada oparcie stawki lotu o koszt paliwa, co pozwala niwelować w dużej mierze negatywne wahania); oraz

4) braki pracowników na europejskich portach oraz strajki w liniach lotniczych.

 

Enter Air: prognoza wyników na 3Q 2022. Czy był to najlepszy kwartał w historii spółki?  - 1Enter Air: prognoza wyników na 3Q 2022. Czy był to najlepszy kwartał w historii spółki?  - 1

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z prognozy akcji enter air