Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Mamy wyniki Dino Polska! Rodzimy detalista zaskoczył po raz kolejny!

|
selectedselectedselected
Mamy wyniki Dino Polska! Rodzimy detalista zaskoczył po raz kolejny! | FXMAG INWESTOR
Dino/Materiały Prasowe
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W II kw. Dino Polska odnotowało 362,2 mln zł zysku netto wobec konsensusu na poziomie 386,9 mln zł. Pod koniec czerwca sieć liczyła 2272 placówki. 

 

  • W II kw. uruchomiono 62 sklepy. W I półroczu sieć powiększyła się łącznie o 116 placówek.  
  • Przychody wzrosły o 64% r/r i wyniosły 6,549 mld zł.
  • Marża EBITDA wyniosła 8,51%, w I połowie roku 2022 było to natomiast 8,96%. 

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

 

 

Dino Polska - wyniki poniżej oczekiwań  

Pomimo że wyniki dotyczące zysku są niższe od oczekiwań, znajdują się powyżej poziomu odnotowanego w roku ubiegłym. W raporcie półrocznym spółka poinformowała o wypracowaniu 362,2 mln zł zysku wobec 273,1 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.

Reklama

Według raportu zaprezentowanego przez spółkę za ponad 40% sprzedaży odpowiadały świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób (40,3%). 

Zobacz również: Pepco – analiza fundamentalna. To nie problemy głównego akcjonariusza są istotne w kontekście przyszłej wyceny

 

  

Reklama

W II kwartale wzrost sprzedaży LfL wyniósł 20,3% względem 29,8% w II kwartale 2022 r. W I półroczu br. sprzedaż LFL wyniosła 23,3% wobec 25,5% w roku ubiegłym.  

"Znaczący wzrost przychodów jest efektem naszej przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów oraz unikalnego formatu sklepu, który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów" - przekazała Izabela Biadała, członkini zarządu Dino Polska.

Obecnie kapitalizacja giełdowa Dino Polska przekracza 42 mld zł. 

Zobacz również: Spółka z GPW zapowiada, że już niedługo będzie mieć prąd… za darmo

 

Notowania Dino Polska na tle indeksu WIG20 - YTD

mamy wyniki dino polska rodzimy detalista zaskoczyl po raz kolejny grafika numer 1mamy wyniki dino polska rodzimy detalista zaskoczyl po raz kolejny grafika numer 1

Źródło: TradingView 

Reklama

  

116 nowych sklepów w I półroczu 

W II kwartale kontynuowano ekspansję na nowych obszarach Polski. Otworzono 62 nowe placówki. Łącznie w pierwszej połowie br. roku sieć zyskała 116 sklepów. W analogicznym okresie 2022 r. otworzono natomiast 162 markety. Tym samym ostatniego dnia czerwca w skład sieci można było zaliczyć 2272 markety (297 więcej niż przed rokiem). 

Jak widać, spółka zaczyna zwiększać skalę działalności w południowej części Polski. Mimo że koncentracja placówek zdecydowanie jest najwyższa na zachodzie, pierwsze sklepy otwierane są również we wschodniej części kraju. 

 

mamy wyniki dino polska rodzimy detalista zaskoczyl po raz kolejny grafika numer 2mamy wyniki dino polska rodzimy detalista zaskoczyl po raz kolejny grafika numer 2

Reklama

Źródło: Dino Polska 

 

Ostatnio media informowały o nabyciu gruntów przed Dino Polska w powiecie śremskim. Według oczekiwań zarządu całkowita liczba placówek handlowych w 2023 r. ma wzrosnąć nawet o kilkanaście procent względem ostatnich tygodni roku ubiegłego. Strategią jest podtrzymanie wysokiego tempa rozwoju. W II kw. uruchomiono 8. centrum dystrybucyjne, które ma warunkować ekspansję w kolejnych regionach kraju. 

Na uwagę zasługują inwestycje Dino w energię odnawialną. Spółka instaluje na dachach sklepów panele fotowoltaiczne, pozyskując energię i ograniczając emisyjność. W 1H 2023 1840 marketów miało własne instalacje, a łączna moc paneli PV wyniosła 71,7 MW, co oznacza wzrost o 77% w ujęciu rocznym. Wypodukowano łącznie 33,7 GWh. Wyniki te przekładają się na ok. 23,8 ton CO2.  

Wśród barier rozwoju wskazano natomiast m.in. napiętą sytuację na rynku pracy i niskie bezrobocie.

Reklama

"Dino prowadzi działalność w sektorze charakteryzującym się stosunkowo wysoką rotacją pracowników. Niski poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego, mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników" - przekazano. 

Zobacz również: Bądź przygotowany na tę premierę. Akcje mogą wystrzelić!

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama