Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy warto zainwestować w akcje Dino

W II kw. Dino Polska odnotowało 362,2 mln zł zysku netto wobec konsensusu na poziomie 386,9 mln zł. Pod koniec czerwca sieć liczyła 2272 placówki. 

 

  • W II kw. uruchomiono 62 sklepy. W I półroczu sieć powiększyła się łącznie o 116 placówek.  
  • Przychody wzrosły o 64% r/r i wyniosły 6,549 mld zł.
  • Marża EBITDA wyniosła 8,51%, w I połowie roku 2022 było to natomiast 8,96%. 

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

 

 

Dino Polska - wyniki poniżej oczekiwań  

Pomimo że wyniki dotyczące zysku są niższe od oczekiwań, znajdują się powyżej poziomu odnotowanego w roku ubiegłym. W raporcie półrocznym spółka poinformowała o wypracowaniu 362,2 mln zł zysku wobec 273,1 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.

Reklama

Według raportu zaprezentowanego przez spółkę za ponad 40% sprzedaży odpowiadały świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób (40,3%). 

Zobacz również: Pepco – analiza fundamentalna. To nie problemy głównego akcjonariusza są istotne w kontekście przyszłej wyceny

 

  

Reklama

W II kwartale wzrost sprzedaży LfL wyniósł 20,3% względem 29,8% w II kwartale 2022 r. W I półroczu br. sprzedaż LFL wyniosła 23,3% wobec 25,5% w roku ubiegłym.  

"Znaczący wzrost przychodów jest efektem naszej przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów oraz unikalnego formatu sklepu, który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów" - przekazała Izabela Biadała, członkini zarządu Dino Polska.

Obecnie kapitalizacja giełdowa Dino Polska przekracza 42 mld zł. 

Zobacz również: Spółka z GPW zapowiada, że już niedługo będzie mieć prąd… za darmo

 

Notowania Dino Polska na tle indeksu WIG20 - YTD

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView 

Reklama

  

116 nowych sklepów w I półroczu 

W II kwartale kontynuowano ekspansję na nowych obszarach Polski. Otworzono 62 nowe placówki. Łącznie w pierwszej połowie br. roku sieć zyskała 116 sklepów. W analogicznym okresie 2022 r. otworzono natomiast 162 markety. Tym samym ostatniego dnia czerwca w skład sieci można było zaliczyć 2272 markety (297 więcej niż przed rokiem). 

Jak widać, spółka zaczyna zwiększać skalę działalności w południowej części Polski. Mimo że koncentracja placówek zdecydowanie jest najwyższa na zachodzie, pierwsze sklepy otwierane są również we wschodniej części kraju. 

 

 grafika numer 2 grafika numer 2

Reklama

Źródło: Dino Polska 

 

Ostatnio media informowały o nabyciu gruntów przed Dino Polska w powiecie śremskim. Według oczekiwań zarządu całkowita liczba placówek handlowych w 2023 r. ma wzrosnąć nawet o kilkanaście procent względem ostatnich tygodni roku ubiegłego. Strategią jest podtrzymanie wysokiego tempa rozwoju. W II kw. uruchomiono 8. centrum dystrybucyjne, które ma warunkować ekspansję w kolejnych regionach kraju. 

Na uwagę zasługują inwestycje Dino w energię odnawialną. Spółka instaluje na dachach sklepów panele fotowoltaiczne, pozyskując energię i ograniczając emisyjność. W 1H 2023 1840 marketów miało własne instalacje, a łączna moc paneli PV wyniosła 71,7 MW, co oznacza wzrost o 77% w ujęciu rocznym. Wypodukowano łącznie 33,7 GWh. Wyniki te przekładają się na ok. 23,8 ton CO2.  

Wśród barier rozwoju wskazano natomiast m.in. napiętą sytuację na rynku pracy i niskie bezrobocie.

Reklama

"Dino prowadzi działalność w sektorze charakteryzującym się stosunkowo wysoką rotacją pracowników. Niski poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego, mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników" - przekazano. 

Zobacz również: Bądź przygotowany na tę premierę. Akcje mogą wystrzelić!

Czytaj więcej

Artykuły związane z czy warto zainwestować w akcje Dino