Wyceny Forever Entertainment dokonaliśmy w oparciu o dwie metody: DCF oraz metody porównawczej. Metodzie DCF przypisaliśmy 70% wagi, z kolei analizie porównawczej 30%. Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 6,3 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 7,8 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 183,9 mln PLN, czyli 6,8 PLN/akcję.
WYCENA DCF
Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 6,0%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 6,5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,2x. Finalny koszt kapitału własnego uwzględnia dodatkową premię w wysokości 3,0% wymaganą przez nas w inwestycję w podmiot o niższej kapitalizacji i ograniczonej płynności jakim jest Forever Entertainment.
Zobacz także: Analiza wyników finansowych spółki Forever Entertainment z ostatniego kwartału 2022 roku – opracowanie na zlecenie GPW
Główne założenia modelu:
- W 2023 r. spółka weszła bez większych premier, jednak już 2Q’23 będzie wyglądał znacznie ciekawiej pod tym względem. 25 kwietnia zadebiutował „Magical Drop 6”, a kilka tygodni później na rynku pojawi się „Front Mission 2: Remake”. Mając na uwadze informacje zawarte w raporcie rocznym oraz wypowiedzi zarządu dotyczące zaawansowania poszczególnych produkcji spodziewamy się, że w bieżącym roku spółka wyda jeszcze 5 remaków, w tym: „PD2”, „THoTD2”, „Fear Effect: Reinvented”, „Night Slashers: Remake” oraz „Shadowgate 2”. Zważając na tak duże zagęszczenie istotnych premier, oczekujemy, że FOR znacząco przeskaluje swoje wynik. Prognozujemy, że spółka w całym 2023 r. wypracuje 76,6 mln PLN przychodów (+70% r/r), 23,7 mln PLN EBIT (+64% r/r) oraz 19,3 mln PLN zysku netto (+62% r/r).
- W naszym modelu zakładamy koncentrację mocy produkcyjnych spółki na projektach o wyższym potencjale monetyzacji. Oczekujemy, że w kolejnych latach ilość premier będzie kształtowała się na poziomie ok. 33–44, przy czym większość z nich (blisko 72% zmierzające w stronę 30% na koniec 2032 r.) będzie cechowała się niskim potencjałem i krótkim ogonem życia. Reszta to tytuły ze średnim i wysokim potencjałem monetyzacji (odpowiednio po ok. 7-15/ 2-5 r.).
- Zakładamy, że średni koszt wytworzenia gry o niskim/ średnim/ wysokim potencjale będzie wynosił odpowiednio 50-250 tys. PLN/ 0,6-0,9 mln PLN/ 1-2,5 mln PLN. Natomiast jeżeli chodzi o remaki, szacujemy, że ich koszt produkcji będzie się kształtował na poziomie ok. 1-2,5 mln PLN.
- W latach 24-25, spodziewamy się wydawania śr. 3 remaków/rok, od 2026 ta liczba urośnie do 4.
- Do produkcji remaków angażowane są głównie studia developerskie z grupy FE, tj. MegaPixel Studio., Storm Trident oraz TA Publishing Sarl, co oprócz kosztów związanych z produkcją tytułów wiąże się z podziałem przychodów. Dla IP „The House of the Dead” zakładamy udział FOR w przychodach na poziomie 40%, dla „Front Mission 1” 50%. Przy pozostałych tytułach zostajemy konserwatywni szacując, że po oczyszczeniu przychodów m.in. o prowizję platformy, podatki czy zwroty w FE zostaje ok. 1/3 ze sprzedaży jednej sztuki, do właściciela IP ok. 1/3, natomiast do dewelopera reszta.
- Ulga podatkowa IP BOX, nastawiona na wsparcie przedsiębiorstw zajmujących się software developmentem (w tym tworzeniu gier), pozwala na implikację do 5% stawki podatku dochodowego. Prognozujemy efektywną stopę podatkową uwzględniając IP BOX na poziomie 18%. W okresie rezydualnym zakładamy stopę podatkową w wysokości 19%.
- W modelu ujmujemy wartość pozostałych aktywów finansowych (czyli m.in. udziały w MegaPixel Studio, UF Games, Storm Trident czy TA Publishing) na poziomie 15,8 mln PLN.
- W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2032 roku.
- FCF w okresie rezydualnym to śr. arytmetyczna składowych ostatnich 3 lat szczegółowej prognozy.
- Wzrost FCFF w okresie rezydualnym zakładamy na poziomie 3,0%.
- W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2022 roku.
- Do obliczeń przyjęliśmy 27,2 mln szt. akcji.
- Wyceny dokonaliśmy na dzień 31.08.2023 roku.
Metoda DCF dała wartość spółki Forever Entertainment na poziomie 172,2 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 6,3 PLN.
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego