Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

forever entertainment forum

Komentarz BDM: pozytywne. 20.07.2022 spółka poinformowała o szacunkowych wynikach za 2Q’22. Na ponad 3x wzrost r/r przychodów ze sprzedaży produktów (do poziomu 17,7 mln PLN) miała wpływ premiera gry „The House of the Dead: Remake”. Spodziewamy się, że za ok. 5,0 mln PLN tej pozycji odpowiadał back catalogue spółki. Według naszych szacunków HoTD sprzedał się w omawianym okresie na poziomie ok. 130 tys. kopii – uwzględniając przedpłaty i otrzymane zaliczki (vs nasze założenia z ostatniej rekomendacji = 240 tys. w całym 2022r., 11,5 mln PLN przychodu w całym 2022r. z tego 3,8 mln PLN dla FOR). Ponadto pozytywnie zaskoczył nas podział przychodów z deweloperem gier i właścicielem IP, według naszych szacunków w 2Q’22 kształtuje się on na poziomie ok. 35% (vs 67% nasze założenia z ostatniej rekomendacji), zwracamy jednak uwagę, że w kolejnych kwartałach może być on wyższy, ze względu na pierwszeństwo zwrotu kosztów produkcji i wydania tej gry. Spodziewamy się, że mimo to będzie znacznie niższy od naszych wcześniejszych założeń. Prognozujemy, że w 2Q’22 spółka wygenerowała 18,4 mln PLN przychodów (w tym 0,7 mln PLN ze zmiany stanu produktów i to pomimo premiery THoTD), koszty operacyjne wyniosły 11,1 mln PLN (z czego usługi obce ok. 9,4 mln PLN). Zgodnie z podanymi przez spółkę szacunkami wiemy, że udało jej się wypracować w tym okresie 6,6 mln PLN EBIT oraz 5,7 mln PLN zysku netto.

„The House of the Dead: Remake” (premiera na NS 07.04.2022r.) – tytułowi udało się wspiąć na 4 miejsce najlepiej sprzedających się gier (globalnie) na platformie Nintendo Switch oraz na 5 miejsce na bardzo ważnym japońskim rynku. 28.04.2022 r. gra zadebiutowała na PS4, X0, Stadia i PC (na Steamie osiągnęła peak na poziomie 505, a łączna liczba komentarzy w 2Q’22 wyniosła 801).

„Front Mission: Remake” - w lutym podczas jednego z najważniejszych wydarzeń (Nintendo Direct) dla producentów i wydawców gier na Nintendo Switch zaprezentowano IP, które pozyskał FOR w ramach umowy ze Square Enix. Tym samym rozpoczęła się kampania marketingowa gier „Front Mission: Remake” (1,2). Już latem tego roku zadebiutuje pierwsza część. Warto podkreślić, że potencjał sprzedaży tego IP jest znacznie większy obecnie wydanych lub czekających na debiut remaków, czyli „Panzer Dragoon” i „House of The Dead”.

MegaPixel Studio – w ostatnim materiale (https://tinyurl.com/53869mex) spółka zdradziła, że w „bardzo niedalekiej przyszłości” na pewno pojawi się „Fear Effect Reinvented”, „The House of The Dead 2: Remake” i jeszcze jeden, prawdopodobnie największy tytuł nad jakim studio pracowało do tej pory – niestety nie jest jeszcze ogłoszony więc spółka nie może zdradzić nić więcej. „Spółka nie mówi, że to jej ostatnie słowo jeżeli chodzi o licencje od SEGI”.

Reklama

Dywidenda od UF Games – spółka w maju’22 otrzymała 0,3 mln PLN od UFG.

Dywidenda – spółka na początku lipca wypłaciła 0,8 mln PLN dywidendy (DPS = 0,03 PLN).

FOREVER ENTERTAINMENT: Prognoza wyników na 2Q 2022 - kwartał udanej premiery gry „The House of the Dead: Remake” i bardzo dobrych wyników - 1FOREVER ENTERTAINMENT: Prognoza wyników na 2Q 2022 - kwartał udanej premiery gry „The House of the Dead: Remake” i bardzo dobrych wyników - 1

 

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z forever entertainment forum