Wyniki Forever Entertainment za 4Q’22 na poziomie skoryg. EBITDA i zysku netto okazały się znacznie lepsze od naszych oczekiwań, a w całym 2022 r. wypracowała rekordowe odczyty (15,0 mln PLN skoryg. EBITDA czyli +582% r/r oraz 11,9 mln PLN zysku netto czyli +659% r/r). W bieżący rok spółka wchodzi z zaawansowanymi produkcjami wielu remaków. W całym 2023 r. zakładamy debiuty m.in. takich tytułów jak „FM2”, „PD2”, „Shadowgate 2” czy „Fear Effect: Reinvented”. Biorąc pod uwagę duże zagęszczenie istotnych premier, oczekujemy, że FOR znacząco przeskaluje swoje wyniki. Prognozujemy, że spółka w całym 2023 r. wypracuje 19,3 mln PLN zysku netto (+62% r/r), co przekłada się na wskaźnik P/E na atrakcyjnym poziomie 7x. Mając powyższe na uwadze utrzymujemy naszą rekomendację KUPUJ dla spółki Forever Entertainment ustalając cenę docelową na poziomie 6,8 PLN/ akcję czyli 41% powyżej obecnej ceny rynkowej.
Zobacz także: Takich transakcji jest na GPW niespodziewanie dużo. W przeszłości to był zły znak...
Dobre wyniki za 4Q’22
Wyniki Forever Entertainment za 4Q’22 na poziomie skoryg. EBITDA i zysku netto okazały się znacznie lepsze od naszych oczekiwań. Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wypracowała 9,5 mln PLN przychodów (+82,3% r/r) - z czego 8,9 mln PLN odnosi się do przychodów ze sprzedaży produktów (wzrost o 92,6% r/r), co było poziomem zbliżonym do naszych prognoz. Największy wpływ na wzrost przychodów spółki w 4Q’22 miała premiera gry „FRONT MISSION 1st: Remake” (według naszych szacunków w omawianym kwartale sprzedała się w nakładzie ok. 50 tys. kopii wyłącznie na NS) oraz sprzedaż wydanej na przestrzeni 2022 r. „THE HOUSE OF THE DEAD: Remake” (na wszystkich głównych platformach). Pozytywnie zaskoczyły nas koszty działalności operacyjnej (7,0 mln PLN), w szczególności usług obcych (4,7 mln PLN), które okazały się niższe od naszych prognoz. EBIT spółki za 4Q’22 roku wyniósł 2,5 mln PLN (vs -1,7 mln PLN w 4Q’21), natomiast skoryg. EBIT 5,2 mln PLN. EBITDA FOR za omawiany okres wyniosła 2,6 mln PLN (vs -1,4 mln PLN w 4Q’21), skoryg. EBITDA sięgnęła 5,3 mln PLN. Zysk netto za w ostatnim kwartale 2022 r. wyniósł 1,6 mln PLN (vs 1,6 mln PLN straty netto w 4Q’21), natomiast skoryg. zysk netto był równy 3,8 mln PLN.
Wizja intensywnego 2023 r., dalsze przeskalowanie biznesu
W 2023 r. spółka wkroczyła bez większych premier, jednak już 2Q’23 będzie wyglądał znacznie ciekawiej pod tym względem. 25 kwietnia zadebiutował „Magical Drop 6”, a kilka tygodni później na rynku pojawi się „Front Mission 2: Remake” (tak jak wskazywaliśmy w naszej ostatniej rekomendacji wydawca pokusił się o nowy rodzaj kampanii sprzedażowych dla tego IP, wydając kolejne części w odstępach zaledwie półrocznych). Mając na uwadze informacje zawarte w raporcie rocznym oraz wypowiedzi zarządu dotyczące zaawansowania poszczególnych produkcji spodziewamy się, że w bieżącym roku spółka wyda jeszcze 5 remaków, w tym: „Panzer Dragoon 2”, „The House of The Dead 2”, „Fear Effect: Reinvented”, „Night Slashers: Remake” oraz „Shadowgate 2”. Zważając na tak duże zagęszczenie istotnych premier, oczekujemy, że FOR znacząco przeskaluje swoje wynik. Prognozujemy, że spółka w całym 2023 r. wypracuje 76,6 mln PLN przychodów (+70% r/r), 23,7 mln PLN EBIT (+64% r/r) oraz 19,3 mln PLN zysku netto (+62% r/r).
Kontynuacja dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami
Przy okazji publikacji wyników spółka poinformowała o zamiarze rekomendacji wypłaty 0,1 PLN dywidendy na akcję z zysku 2022 roku. Na ten cel ma trafić 2,7 mln PLN z 9,7 mln PLN ubiegłorocznego zysku (DY = 2,1%). Będzie to drugi raz w historii spółki, kiedy spółka Forever Entertainment wypłaci dywidendę. Liczymy, że spółka również w kolejnych latach będzie kontynuowała dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. W związku z oczekiwana progresją wyników w 2023 r. liczymy, na wzrost DPS do poziomu 0,2 PLN.
Dalsze plany rozwoju spółki
Pragniemy zwrócić uwagę, że Forever Entertainment przygotowuje się realizacji kolejnych projektów i negocjuje pozyskanie IP, które w ocenie spółki znacznie przekraczają potencjał sprzedażowy ujawnionych do tej pory tytułów. Dodatkowo, FOR liczy, że premierą gry "Fear Effect Reinvented" pokaże potencjalnym partnerom, że poza pracą na remake'ami może też stworzyć tę grę od początku w oparciu o licencje (np. w taki sposób jak w przypadku „Resident Evil 2”).
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego