Notowania Sygnity poszybowały w ciągu ostatniego roku o ponad 240%, kiedy to indeks WIG wzrósł zaledwie o niespełna 5%. Nie znajdujemy uzasadnienia takiego stanu rzeczy w fundamentach spółki. Sygnity przedstawiło nową strategię, opartą na trzech filarach. Strategia zakłada poprawę rentowności w długim okresie, co częściowo uwzględniliśmy w naszym modelu finansowych (marża EBIT umacnia się z 12,0% w 2021/22 do 19,5% w okresie rezydualnym). W scenariuszu bazowym przyjmujemy średni jednocyfrowy wzrost przychodów w kolejnych latach (CAGR 2022-25 = 7%), licząc na poprawę poziomu cen oraz nową kontraktację. Z drugiej strony, zapowiadane wyjście z mało rentownych kontaktów będzie negatywnie działać na rozwój przychodów, a pomimo chłodniejszych warunków makroekonomicznych presja na płace w sektorze IT pozostaje wysoka. Prognozę wyniku EBITDA na 2022/23 i kolejny rok podnosimy odpowiednio do 47/49 mln PLN, tj. o 11% w obu latach. Sygnity jest notowane na EV/EBITDA’23/’24 na poziomach 19,5x/18,1x, tj. z >125% premią do peer grupy. Poziom wskaźników jest naszym zdaniem mocno przesadzony; de facto jest istotnie wyższy niż dla Asseco Poland czy Comarch. Obie spółki są (także ze względu na wielkość i płynność) ciekawszymi typami inwestycyjnymi przy obecnym poziomie notowań. Podtrzymujemy rekomendację sprzedaj. Nową cenę docelową wyznaczamy na 20,70 PLN, co implikuje 49% potencjał spadku.
Nowa strategia i jej wpływ na wyniki
Sygnity zaprezentowało nową strategie rozwoju. Strategia jest oparta na trzech filarach. Spółka chce przede wszystkim poprawić obecny biznes poprzez rewizję polityki cenowej do obecnych warunków rynkowych oraz zakończenie nierentownych projektów (dla przykładu wskazano, że spółka nie będzie kontynuować flagowego projektu ePodatki). Pozostałe dwa filary strategii to: wzrost organiczny oraz akwizycje. Plany Sygnity oceniamy jako racjonalne, jednak dość ogólne. Sygnity nie wskazało precyzyjnie obszaru, na którym chce się skupić, nie wskazało też na nowych zainteresowanych klientów. Trudno na tym etapie zakładać istotny wzrost wyników finansowych w średnim terminie.
Strategia M&A
Sygnity poinformowało o powołaniu dedykowanego zespołu ds. przejęć i zapowiedziało aktywne podejście w tym obszarze. Obecna sytuacja bilansowa (dług netto/EBITDA = 0,3x na koniec 2021/22) pozwala naszym zdaniem na realizację przejęć (o skali nawet >150 mln PLN). Same procesy budzą jednak sporo ryzyka. Preferowalibyśmy organiczny wzrost spółki. Pojawia się pytanie o poziom wskaźników potencjalnych celi inwestycyjnych. Sygnity chce kupować spółki z gotowymi produktami, sprawdzonym modelem biznesowym i powtarzalną bazą przychodów. Naszym zdaniem poziom wskaźników w takiej grupie podmiotów będzie dość wysoki.