Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Co dalej ze spółką Enter Air? Nasze prognozy wyników finansowych na najbliższe okresy

|
selectedselectedselected
Co dalej ze spółką Enter Air? Nasze prognozy wyników finansowych na najbliższe okresy  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W związku z występującą sezonowością pierwszy kwartał (niski sezon) jest zazwyczaj najsłabszym wynikowo okresem w roku dla spółki. Czas ten wykorzystywany jest przez ENT do przygotowań do wysokiego sezonu (przegląd floty itp.) i inwestycji (np. pozyskanie dodatkowych maszyn co wiążę się z poniesieniem przedpłat). W omawianym kwartale spółka wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737- 800 oraz 2 maszyny 737 MAX 8) oraz dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease.

Zobacz także: Raport finansowy Enter Air – podsumowujemy konferencję wynikową. Mamy wiele ciekawych spostrzeżeń…

 

 

 

Reklama

Pomimo występującej sezonowości spodziewamy się, że 1Q’23 przyniósł znaczącą poprawę popytu na usługi spółki (m.in. efekt mocnego konsumenta – popyt wspierany przez Ukraińców, słaba kondycja konkurencji, spadek atrakcyjności lokalnych ofert przez rosnące ceny), co w istotny sposób przełożyło się na wzrost r/r (ok. +20%) liczby wykonywanych lotów w tym okresie. Uwzględniając m.in. spadek cen paliwa lotniczego i walut względem PLN szacujemy, że w omawianym okresie Enter Air wypracował 308,7 mln PLN przychodów (+43,5% r/r), z czego 96,8% stanowiły usługi lotnicze (298,6 mln PLN, +44,4% r/r), a za resztę odpowiadała sprzedaż pokładowa (10 mln PLN, +19,5% r/r). Według naszych obliczeń, wynik brutto ze sprzedaży w minionym kwartale wyniósł – 2,3 mln PLN (-4,5 mln PLN – usługi lotnicze, 2,2 mln PLN – sprzedaż pokładowa). Na poziomie EBITDA MSSF 16 prognozujemy 40,9 mln PLN (+125,7% r/r; pragniemy przypomnieć, że w analogicznym okresie 2022 r. spółka zanotowała -4,3 mln PLN z pozostałej działalności operacyjnej co dot. odpisu aktualizującego środki trwałe oraz straty na sprzedaży samolotu Boeing 737-800). W związku z pozytywnym wpływem różnic kursowych (ok. 60,5 mln PLN), szacujemy że spółka w 1Q’23 miała 22,5 mln PLN zysku netto (vs 68,7 mln PLN straty w 1Q’22). Po oczyszczeniu o różnice kursowe prognozujemy 27,4 mln PLN straty (vs 39,6 mln PLN straty w 1Q’22).

Co dalej ze spółką Enter Air? Nasze prognozy wyników finansowych na najbliższe okresy  - 1Co dalej ze spółką Enter Air? Nasze prognozy wyników finansowych na najbliższe okresy  - 1

2023 r. – zdaniem spółki rok 2023 zapowiada się bardzo dobrze. Zamówienia przewyższają jej obecne możliwości przewozowe. Pierwszy raz w historii, biura podróży po wstępnych rezerwacjach, które robiły w 2022 roku, nie dokonują żadnych anulacji, tylko chcą zwiększenia zakresu współpracy. Nadal trwa proces dopasowywania kontraktów i zasobów grupy. ENT próbuje pozyskać dodatkowe samoloty, które będą dostępne na lato. W wysokim sezonie spółka planuje latać na 32 samolotach (4 nowe, 3 w formule wet lease) vs 27 w 2022 r. Enter planuje w tym roku duży wzrost liczby operacji lotniczych, który powinien się przełożyć na zwyżkę tegorocznych przychodów.

Dywidenda – zdaniem spółki w tym roku prawdopodobnie nie uda się wypłacić dywidendy, ponieważ jeszcze przez rok wiąże ją umowa z PFR, która wprowadza bezdyskusyjną blokadę dywidendy. Przypuszczalnie dywidenda będzie możliwa dopiero po rozstaniu z PFR, wtedy jednak powinna być na rekordowym poziomie.

Potencjalne akwizycje - grupa nie wyklucza akwizycji np. w Skandynawii, ale raczej nie dojdzie do nich w 2023 roku.

Reklama

Nowy hangar – spółka nadal szuka lokalizacji na nowy hangar w Południowej Europie oraz w Polsce. ENT prowadzi zaawansowane rozmowy z jednym z polskich portów. Decyzje prawdopodobnie zostanie podjęta w perspektywie najbliższych kilku miesięcy, a hangar powinien być gotowy w ciągu dwóch lat.

Umowa z TUI Poland i Rainbow Tours – w 1Q’23 Enter zawarł dwie umowy czarteru lotniczego (lato 2023 – zima 2023/2024), których szacunkowa wartość kształtuje się odpowiednio na poziomie: 718,3 mln PLN/ 196,8 mln PLN.

Chair – zakładamy, że w 1Q’23 wyniki tego podmiotu oscylowały w okolicach -1 mln PLN

 

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama