Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Akcje Unimotu: opinia inwestycyjna znanego domu maklerskiego może Cię zaskoczyć

|
selectedselectedselected
Akcje Unimotu: opinia inwestycyjna znanego domu maklerskiego może Cię zaskoczyć | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ze względu na dobre zachowanie akcji Spółki z poprzednich miesięcy i widząc już relatywnie mały potencjał wzrostu kursu, obniżamy nasze rekomendacje dla akcji Unimot (Trzymaj, Neutralnie + Wycena w horyzoncie 12 miesięcy utrzymana na poziomie 130,0 zł na akcję).

Po pierwsze, widzimy nowe czynniki ryzyka, które mogą negatywnie wpływać na kurs w przyszłych kwartałach (ze względu na rok wyborczy, widzimy ryzyko polityczne przejściowego pogorszenia się marż paliwowych, normalizacja zapasów oleju napędowego w Europie może powodować presje na cracki i na premie paliwowe, począwszy od kwartału trzeciego oczekujemy powrotu zapasów obowiązkowych do normalnych poziomów, co w połączeniu z wydatkami inwestycyjnymi może doprowadzić do skokowego wzrostu długu netto, nawet do poziomu 0,5 miliarda zł). Po drugie, wydaje się, że wiele pozytywnych czynników zostało już zdyskontowanych (wysoka dywidenda z zysków za rok ubiegły, zakup Lotos Terminale, oczekiwany bardzo dobry pierwszy kwartał tego roku). Po trzecie, lekko korygujemy w dół nasze prognozy dla Spółki na ten rok: mimo bardzo udanego pierwszego kwartału, outlook na kolejne kwartały jest mniej optymistyczny niż wcześniej zakładaliśmy.

Unimot: opinia inwestycyjna [raport w ranach programu wsparcia analitycznego GPW] - 1Unimot: opinia inwestycyjna [raport w ranach programu wsparcia analitycznego GPW] - 1

 

Reklama

Widzimy nowe czynniki ryzyka, które mogą negatywnie wpływać na kurs w przyszłych kwartałach.Wzwiązkuzwyboramiparlamentarnymi w Polsce tej jesieni, w kolejnych miesiącach w coraz większym stopniu obawiamy się potencjalnych przejściowych negatywnych efektów na marżach paliwowych ze względów czysto politycznych. To ryzyko w połączeniu z obserwowanym znaczącym spowolnieniem gospodarczym oraz wyraźną normalizacją zapasów paliw w Europie, może rodzić obawy, że premie paliwowe w kolejnych kwartałach mogą być pod presją. Z innych ryzyk: przypominamy, że począwszy od III kw. Unimot będzie ponownie zmuszony utrzymywać zapasy obowiązkowe paliw co w połączeniu z dużymi wydatkami inwestycyjnymi (Lotos Terminale, Olavion, cysterny) może doprowadzić do dużego wzrostu zadłużenia, nawet to poziomu około 0,5 miliarda zł pod koniec tego roku.

Unimot: opinia inwestycyjna [raport w ranach programu wsparcia analitycznego GPW] - 2Unimot: opinia inwestycyjna [raport w ranach programu wsparcia analitycznego GPW] - 2

 

 

Wydaje nam się, że wiele pozytywnych czynników zostało już zdyskontowanych w kursie akcji. W poprzednich paru raportach dotyczących Unimotu zwracaliśmy uwagę na szereg potencjalnie pozytywnych czynników, które miały wspierać zachowanie waloru. Dotyczyło to między innymi oczekiwanej wysokiej dywidendy z zysków za tok ubiegły, zakupu Lotos Terminale oraz szacowanego wstępnie bardzo dobrego kwartału pierwszego. Dywidenda zastała zaproponowana na lekko wyższym poziomie od naszych założeń (13,69 zł na akcje wobec 12,0 zł naszych oczekiwań), ale w dużej mierze już jest zdyskontowana przez walor, a termin dnia dywidendy nie jest odległy. Przejęcie Lotos Terminale zostało zakończone o kwartał później niż wcześniej zakładaliśmy: bardzo korzystne dla Unimotu warunki transakcji na szczęście zostały potwierdzone, ale na dany moment nie mamy podstaw by oczekiwać jeszcze bardziej pozytywnych efektów z przejęcia. Opublikowane przez Unimot szacunki wyników za pierwszy kwartał okazały się wyższe od naszych oczekiwań, jednak i w tym przypadku, patrząc na zachowanie kursu akcji w większości już jest to w cenach.

Reklama

 

Mimo bardzo udanego pierwszego kwartału, outlook na kolejne kwartały jest mniej optymistyczny niż wcześniej zakładaliśmy, przez co lekko korygujemy w dół nasze prognozy dla Spółki na ten rok. Mimo publikacji bardzo korzystnych szacunków za pierwszy kwartał, ze względu na wspomniane ryzyka i możliwą normalizacje marż paliwowych, nasze bieżące oczekiwania co do drugiego kwartału to obecnie około 15 milionów mniej niż zakładaliśmy wcześniej na poziomie EBITDA. Również w drugiej połowie roku oczekujemy niższych wyników niż poprzednio. Biorąc to wszystko pod uwagę i uwzględniając termin przejęcia Lotos Terminale oczekujemy skorygowanej EBITDA w tym roku na poziomie 330 milionów zł – ponad 25 milionów mniej niż wcześniej (i ponad 185 milionów zł mniej niż Spółka wygenerowała w rekordowym roku 2022).

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama