Wypracowane przez spółkę wyniki za 4Q’22 przewyższyły nasze oczekiwania, co odbieraliśmy pozytywnie. Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wypracowała 431,9 mln PLN przychodów (wzrost o ok. 56,6% r/r), co było poziomem zbliżonym do naszych prognoz). Na tak duży wzrost obrotów miało wpływ kilka czynników, w tym wzrost liczby wykonywanych lotów (ok. +12% r/r – m.in. efekt ustępującej pandemii Covid19), wzrost cen paliwa lotniczego oraz osłabienie PLN.
Zobacz także: Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A
W obszarze usług lotniczych spółka osiągnęła 412,0 mln PLN przychodów (+57,5% r/r), a w części sprzedaży pokładowej 19,9 mln PLN (+40,4% r/r). W 4Q’22 koszt własny sprzedaży urósł o 36,3% r/r do poziomu 426,4 mln PLN, a głównym czynnikiem wpływającym na wyższy poziom kosztów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego jest przede wszystkim wzrost kosztów zużycia materiałów i energii (+66,3% r/r do poziomu 181,4 mln PLN – zbliżone do naszych oczekiwań) i usług obcych (+16,2% r/r do poziomu 151,7 mln PLN – niższe od naszych prognoz) w związku z większą ilością wykonanych operacji lotniczych i wzrostem ceny paliwa. Wynik brutto ze sprzedaży spółki wyniósł 5,6 mln PLN (vs -37,2 mln PLN w 4Q’21).
Na poziomie EBITDA MSSF16 Enter Air zaraportował 45,4 mln PLN zysku (vs -25,1 mln PLN w 4Q’21). Saldo finansowe spółki wyniosło -98,0 mln PLN (z czego 107,3 mln PLN stanowiły różnice kursowe z wyceny bilansowej – zgodnie z naszymi prognozami). Wynik został podwyższony zyskiem z wyniku rozliczenia jednostek wycenianych metodą praw własności (0,9 mln PLN – dotyczy Chair Airlines AG, co pozytywnie nas zaskoczyło). W omawianym okresie spółka wypracowała wynik netto na poziomie 67,9 mln PLN (vs -96,0 mln PLN w 4Q’21). W 4Q’22 cash flow z działalności operacyjnej wyniósł -55,3 mln PLN (vs -17,3 mln PLN przed rokiem), CF inwestycyjny = -7,8 mln PLN, a CF finansowy = -80,1 mln PLN. Na koniec grudnia’22 grupa miała 293,3 mln PLN środków pieniężnych (-155,6 mln PLN q/q).
W 4Q’22 grupa wypracowała 431,9 mln PLN przychodów, co oznacza wzrost o ok. 56,6% r/r. W obszarze usług lotniczych spółka osiągnęła 412,0 mln PLN obrotów (+57,5% r/r), a w części sprzedaży pokładowej 19,9 mln PLN (+40,4% r/r).
W omawianym okresie koszt własny sprzedaży urósł o 36,3% r/r do poziomu 426,4 mln PLN, a głównym czynnikiem wpływającym na wyższy poziom kosztów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego jest przede wszystkim wzrost kosztów zużycia materiałów i energii (+66,3% r/r do poziomu 181,4 mln PLN) i usług obcych (+16,2% r/r do poziomu 151,7 mln PLN) w związku z większą ilością wykonanych operacji lotniczych. • Wynik brutto ze sprzedaży spółki wyniósł 5,6 mln PLN (vs -37,2 mln PLN w 4Q’21).
Na poziomie EBITDA MSSF16 Enter Air zaraportował 45,4 mln PLN zysku (vs -25,1 mln PLN w 4Q’21).
Saldo finansowe spółki wyniosło -98,0 mln PLN (z czego 107,3 mln PLN stanowiły różnice kursowe z wyceny bilansowej). Wynik został podwyższony zyskiem z wyniku rozliczenia jednostek wycenianych metodą praw własności (0,9 mln PLN – dotyczy Chair Airlines AG).
W omawianym okresie spółka wypracowała wynik netto na poziomie 67,9 mln PLN (vs -96,0 mln PLN w 4Q’21). • W omawianym okresie cash flow z działalności operacyjnej wyniósł -55,3 mln PLN (vs -17,3 mln PLN przed rokiem), CF inwestycyjny = -7,8 mln PLN, a CF finansowy = -80,1 mln PLN. Na koniec grudnia’22 grupa miała 293,3 mln PLN środków pieniężnych (-155,6 mln PLN q/q). ENTER AIR RAPORT ANALITYCZNY 9
Na przestrzeni 2022 r. liczba wykonanych operacji lotniczych w porównaniu z poprzednim okresem wzrosła dwukrotnie.
Na przestrzeni 2022 r. przeciętne zatrudnienie w spółce wynosiło 532 osób vs 462 w 2021r. • Zdaniem spółki pogorszenie sytuacji gospodarczej sprawia, że część zagranicznych klientów szuka tańszych usług, co może pozwolić jej na szersze wejście na bogate rynki, które do tej pory były dla ENT hermetyczne. Już dziś spółka notuje silny popyt ze strony klientów na nowych rynkach zagranicznych.
W celu zaspokojenia zgłaszanego przez touroperatorów zapotrzebowania przed sezonem letnim planowana jest dostawa 4 nowych samolotów Boeing 737 MAX 8. W wysokim sezonie przewoźnik zamierza korzystać z 32 samolotów wliczając 3 dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.
Początek bieżącego roku pozostawał pod wpływem silnego popytu na przeloty urlopowe i jeśli sytuacja na świecie nie zaskoczy branży lotniczej bardzo negatywnie, spółka spodziewa się kolejnego dobrego roku.
Na przestrzeni 2022 r. liczba wykonanych operacji lotniczych w porównaniu z poprzednim okresem wzrosła dwukrotnie.
Na przestrzeni 2022 r. przeciętne zatrudnienie w spółce wynosiło 532 osób vs 462 w 2021r.
Zdaniem spółki pogorszenie sytuacji gospodarczej sprawia, że część zagranicznych klientów szuka tańszych usług, co może pozwolić jej na szersze wejście na bogate rynki, które do tej pory były dla ENT hermetyczne. Już dziś spółka notuje silny popyt ze strony klientów na nowych rynkach zagranicznych.
W celu zaspokojenia zgłaszanego przez touroperatorów zapotrzebowania przed sezonem letnim planowana jest dostawa 4 nowych samolotów Boeing 737 MAX 8. W wysokim sezonie przewoźnik zamierza korzystać z 32 samolotów wliczając 3 dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.
Początek bieżącego roku pozostawał pod wpływem silnego popytu na przeloty urlopowe i jeśli sytuacja na świecie nie zaskoczy branży lotniczej bardzo negatywnie, spółka spodziewa się kolejnego dobrego roku.