Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A

|
selectedselectedselected
Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

dokonaliśmy w oparciu o metodę DCF i metodę porównawczą (odpowiednio 70%/30% udziału w wycenie końcowej). Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 45,6 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 67,9 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 917,0 mln PLN, czyli 52,3 PLN/akcję.

Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 1Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 1

 

WYCENA DCF

Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 6,0%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 6,5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,2x. Finalny koszt kapitału własnego uwzględnia dodatkową premię w wysokości 1,5% wymaganą przez nas w inwestycję w podmiot o średniej kapitalizacji i płynności jakim jest Enter Air.

Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 2Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 2

Reklama

 

Główne założenia modelu:

▪ Szacujemy, że w 2023 r. spółce uda się wypracować 2,5 mld PLN przychodów ze sprzedaży (+10,3% r/r), oraz 439,0 mln PLN na poziomie EBITDA MSSF 16 (-0,8% r/r). ▪ W ostatnich naszych analizach, w związku z wymagającym otoczeniem makroekonomicznym podchodziliśmy konserwatywnie do prognoz na kolejne lata. Aktualnie z uwagi na wysoki popyt na usługi przewoźnika zarówno na rynku krajowym i zagranicą, zakładamy w sezonie’24 utrzymanie floty na poziomie 32 maszyn (pomimo oddania pod koniec 2023 r. 2 samolotów Boeing 737-800).

Poziom zapasów, należności oraz zobowiązania z tyt. dostaw i usług wyliczyliśmy na podstawie historycznych wskaźników rotacji liczonej w dniach.

▪ Zakładamy efektywną stawkę podatkową na poziomie 19,0% w latach 2023-31 (podobnie jak w okresie rezydualnym).

▪ Dywidenda – ze względu na ograniczenia wynikające z umowy z PFR, zakładamy, że podział zysku z akcjonariuszami będzie mógł nastąpić dopiero po spłaceniu całej pożyczki. Aktualnie w naszym modelu przyjmujemy scenariusz, w którym spółka powróci do wypłaty dywidendy w 2025 r. (zakładamy rekordowy DPS = 4,0 PLN). Zwracamy jednak uwagę, że przy potencjalnie szybszej spłacie całej pożyczki może to nastąpić już w 2024 r.

▪ Uwzględniamy również wartość posiadanych udziałów (Enter Air posiada 49% akcji; ok. 28,4 mln PLN wg sprawozdania za 4Q’22) i pożyczki dla Chair Airlines (ok. 13,0 mln PLN).

Reklama

▪ Chair Airlines – w naszym modelu zakładamy, iż spółka w kolejnych latach będzie generowała niewielki sześciocyfrowy wynik netto.

▪ Własny hangar – zakładamy, że zostanie sfinansowany przez dostawcę tego hangaru, na który wezmą leasing. Spodziewamy się, iż dzięki niemu spółka będzie w stanie w sezonie niskim dokonać przeglądu 1/5 swojej floty (aktualnie wszystkie outsourcowane), co przełoży się na niższe koszty z tego tytułu. Ponadto przez mniejszą usterkowość (precyzyjniejsze przeglądy) może się to przełożyć na wzrost efektywności wykorzystywanej floty.

▪ Założyliśmy stopę wzrostu wolnych przepływów pieniężnych po 2032 roku na poziomie 1,0%.

▪ W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2032 roku.

▪ W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2022 roku, uwzględniając leasingi związane z obowiązującym standardem MSSF 16.

▪ Do obliczeń przyjęliśmy 17,5 mln szt. akcji. ▪ Wyceny dokonaliśmy na dzień 30.09.2023 roku.

Reklama

Metoda DCF dała wartość spółki Enter Air na poziomie 799,8 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 45,6 PLN.

Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 3Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 3Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 4Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 4Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 5Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 5

Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 6Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 6

 

WYCENA PORÓWNAWCZA

Wycena porównawcza została przeprowadzona w oparciu o prognozy na lata 2022-24 dla wybranych spółek z branży lotniczej. W wycenie uwzględniliśmy przewoźników niskokosztowych (Ryanair, Easyjet, Wizz Air) oraz tour-operatorów (TUI, Rainbow – główni klienci grupy, dodatkowo TUI jest właścicielem linii lotniczej TUI Fly). Analizę oparliśmy na dwóch wskaźnikach: P/E i EV/EBITDA (wskaźnikom przypisaliśmy równą wagę). W przypadku obu wskaźników przyjęliśmy taki sam udział kolejnych lat w wycenie (po 33%).Ostateczna wycena Enter Air metodą porównawczą sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 67,9 PLN. Uwzględniamy ją w naszej końcowej wycenie, nadając jej wartość 30%.

Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 7Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 7Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 8Spółka Enter Air: wyceniamy akcje spółki. Czy już warto? Sprawdzają analitycy BDM S.A - 8

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama