Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0

|
selectedselectedselected
WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Przedstawione w lutym założenia operacyjne zakładały tegoroczną sprzedaż na poziomie 26 tys. sztuk pojazdów oraz osiągnięcie przychodów na poziomie 3,8mld PLN przy 6% marży EBITDA (~228mln PLN zysku EBITDA). Do wzrostu zysku EBITDA miał kontrybuować głównie Wielton SA, ale także Fruehauf oraz Langendorf. Oczekiwany przez zarząd wzrost wolumenów o 4100 szt. r./r. oparty by głównie na: rynku polskim (+1500), francuskim (+1000), niemieckim (+450), brytyjskim (+300), CEE (+170) oraz nowym rynku hiszpańskim (+650). Na rynku rosyjskim ok. 50% sprzedaży dotyczy zabudów które nie są ujęte w rejestracjach, w związku z tym przyjmujemy że łączna sprzedaż na rynek rosyjski miała wynieść ok. 2,5 tys. Sprzedaż na rynek Białorusi oraz Ukrainy wynosiła rocznie ok. 800 szt. Zakładamy, że tegoroczna sprzedaż wyniesie ok. 22,5 tys. sztuk (str.

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 1WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 1

Perspektywy dla PL, CEE i CIS

Zakładamy, że z tegorocznej planowanej sprzedaży na rynek rosyjski w wysokości ~2500 uda się zrealizować jedynie 650 szt. Dodatkowo Białoruś i Ukraina stanowiły rynek zbytu dla ok. 800 pojazdów rocznie z czego w br. spodziewamy się jedynie 200 szt. Pomimo dobrego początku roku w PL zakładamy, że tegoroczna sprzedaż spadnie o 250 szt. przy czym WLT istotnie poprawi swoje udziały rynkowe. Słabość polskiego rynku oraz rynków CEE utożsamiamy z sankcjami nakładanymi na Rosję/Białoruś. Dużo firm transportowych realizowało usługi transportowe m.in. na linii Europa-Wschód, zatem ich sytuacja finansowa ulegnie pogorszeniu. Wysokie ceny paliwa oraz stopy procentowe (leasing pojazdów) również uderzają w finanse firm transportowych. Ponadto firmy mają problem z niedoborem kierowców, a podmioty które realizowały przewozy ze/na wschodu mogą wywoływać większą presję na stawki przewozowe szukając alternatywy dla dotychczasowych klientów. W rezultacie zakładamy, że sprzedaż na rynku CEE będzie płaska w br. vs. oczekiwane 150 szt.

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 2WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 2

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 3WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 3

Reklama

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 4WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 4

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 5WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 5

WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 6WIELTON: podsumowanie inwestycyjne oraz sprawozdanie finansowe - GPWPA 3.0 - 6

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama