Komentarz: Wyniki odbieramy bardzo pozytywnie, pomimo relatywnie niskiej generacji gotówki w Q3’22. Zwracamy uwagę na bardzo mocną stronę przychodową, średni przychód per pojazd wyniósł 154 tys. PLN (zakładaliśmy 140 tys., duży wzrost kw./kw. jest także efektem osłabienia PLN wobec EUR o ok. 2% kw./kw.) względem 140 tys. PLN w Q2’22 oraz 122 tys. PLN w Q3’21. Widać, że spółka z powodzeniem przełożyła rosnące w I pół’22 ceny materiałów i energii na swoich klientów utrzymując przy tym bardzo dobre wolumeny sprzedaży nawet pomimo ograniczenia działalności na rynku rosyjskim. Będzie to miało także pozytywny wpływ na wyniki Q4’22 w kontekście niższych cen surowców (stal, aluminium).
Marża brutto. Dzięki wyższej cenie sprzedaży spółka utrzymała marże brutto na poziomie 12,6% (+0,2pp kw./kw. i +2,2pp r./r.) vs. zakładane przez nas 11,4%. Zwracamy uwagę, że ZBnS w wysokości 108mln PLN, jest najwyższym osiągniętym kwartalnym wynikiem w historii spółki (+7mln PLN kw./kw.). Koszty SG&A utrzymują się na stabilnym poziomie 76mln PLN vs. 78mln PLN w Q2’2, wzrost r./r. wynika natomiast z konsolidacji spółki hiszpańskiej.
Kapitał obrotowy/zadłużenie. W kontekście niepewności związanej z reakcjami zakupowymi klientów w 2023r kluczowe pozostaje uwolnienie jak największej ilości gotówki z kapitału obrotowego, który sięga obecnie rekordowych 480mln PLN (+40mln PLN kw./kw.), przy zadłużeniu netto w wysokości 554mln PLN (+40mln PLN kw./kw.). W Q3’22 OCF wyniósł +30mln PLN (ytd -70mln PLN vs. +40 w ub.r.). DN/EBITDA na koniec Q3’22 skor. o zdarzenia jednorazowe kształtuje się na poziomie 3,9x
Wolumeny. Wolumen sprzedaży w Q3’22 wyniósł 5578 szt. co stanowi wzrost o 9% r./r., pomimo 80% spadku sprzedaży na rynek rosyjski. Pod względem wolumenów sprzedaży najbardziej in plus zaskoczył nas rynek francuski oraz brytyjski, gdzie sprzedaż na każdym z tych rynków była o 150 szt. wyższa niż oczekiwaliśmy. W wynikach sprzedażowych rynku brytyjskiego istotny wpływ mogła mieć umowa dostaw realizowana dla Amazona (zwracamy jednak uwagę, że w związku na oszczędności klient ten w kolejnych latach zamierza korzystać z usług firm rentalowych).
Outlook. Wprowadzone podwyżki cen przy jednoczesnym spadku cen wielu materiałów (stal, aluminium) dają przestrzeń do bardzo dobrych wyników w horyzoncie najbliższych dwóch kwartałów, ciężko natomiast jednoznacznie wypowiadać się do perspektyw na 2023r szczególnie w zakresie wolumenów biorąc pod uwagę spowolnienie marko w Europie oraz rosnące koszty finansowania w firmach transportowych.