Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o

|
selectedselectedselected
Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Na jesieni 2020 roku AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o. rozpoczęły realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju (SZR) określającą cele, jakie chce osiągnąć w tym zakresie do 2025 roku. Odnosi się ona do obszarów środowiska naturalnego („E” – „environment”), spraw społecznych i kwestii pracowniczych („S” – „social responsibility”) oraz zarządczych („G” – „corporate governance”). Spółka postawiła sobie konkretne cele do osiągnięcia do 2025 r.

 

E- dążenie do wyeliminowania negatywnego wpływu na środowisko

  • redukcja zużycia wody o 40% licząc w litrach na butelkę produktu
  • redukcja emisji gazów cieplarnianych o 40%
  • wprowadzenie do roku 2024/2025 opakowań na produktach w 100% nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania

W maju 2022 r. planowane było oddanie do użytku farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MW w Winiarni w Woli Dużej, jednak ta inwestycja się opóźnia. W II kwartale 2021 r. zainstalowano centralną stację mycia w Winiarni, co pozwoli na dalsze obniżenie zużycia wody.

 

S – tworzenie pracy dla wszystkich i dbanie o dobro konsumenta

  • dotarcie z kampanią promującą model odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu do 10 mln konsumentów do 2025 roku
  • coroczne przeznaczenie części wydatków budżetu promocyjnego na promowanie modelu odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • zwiększenie o 50% udziału wartości sprzedaży produktów pochodzących od regionalnych wytwórców
  • obniżenie do roku 2024/2025 wskaźnika GCR (Glass Ceiling Ratio) do zera dla grupy menedżerów i kierowników oraz dla wyższej kadry zarządzającej oraz pozostałych pracowników w kluczowych spółkach Grupy
Reklama

W styczniu 2021 r. wdrożono Kodeks Etyki zawierający zagadnienia antydyskryminacyjne. Spółka zwiększa udział produktów nisko- i bezalkoholowych w sprzedaży: CIN&CIN Free oraz niskoalkoholowe Winiarnia Zamojska Lekkie i Fresco Frizzante.

 

G – zrównoważony rozwój staje się częścią strategii i zarządzania firmą

  • zwiększenie przestrzeni dla realizacji celów zrównoważonego rozwoju w branży
  • ocena wszystkich projektów biznesowych pod kątem zgodności z SZR od roku obrotowego 2021/2022
  • zbudowanie skutecznego zarządzania celami zrównoważonego rozwoju w integracji z zarządzaniem biznesowym Spółka podała też wiele szczegółowych mierników, które będzie monitorować (np. w zarządzaniu odpadami czy wykorzystaniu paliw).

Spółka podaje też konkretne działania przybliżające do osiągnięcia wyznaczonych celów. Oceniamy pozytywnie strategię zrównoważonego rozwoju, która zawiera szczegółowe i mierzalne cele. Szczególnie warto podkreślić aspekt promowania umiarkowanej konsumpcji alkoholi, który jest w sprzeczności z krótkoterminową maksymalizacją zysków. A spojrzenie długoterminowe jest jedną z kluczowych kwestii w zrównoważonym rozwoju. Zarząd podkreśla, że to nie zewnętrzne regulacja, ale wymagania rynkowe zwiększają wagę odpowiedzialności społecznej. Klientami spółki są osoby, które kupują alkohol z coraz większą świadomością.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 1Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 1

Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 2Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 2

Reklama

 

Raporty analityczne spółki Ambra S.A.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama