Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ambra analiza czynników ESG

Na jesieni 2020 roku AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o. rozpoczęły realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju (SZR) określającą cele, jakie chce osiągnąć w tym zakresie do 2025 roku. Odnosi się ona do obszarów środowiska naturalnego („E” – „environment”), spraw społecznych i kwestii pracowniczych („S” – „social responsibility”) oraz zarządczych („G” – „corporate governance”). Spółka postawiła sobie konkretne cele do osiągnięcia do 2025 r.

 

E- dążenie do wyeliminowania negatywnego wpływu na środowisko

  • redukcja zużycia wody o 40% licząc w litrach na butelkę produktu
  • redukcja emisji gazów cieplarnianych o 40%
  • wprowadzenie do roku 2024/2025 opakowań na produktach w 100% nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania

W maju 2022 r. planowane było oddanie do użytku farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MW w Winiarni w Woli Dużej, jednak ta inwestycja się opóźnia. W II kwartale 2021 r. zainstalowano centralną stację mycia w Winiarni, co pozwoli na dalsze obniżenie zużycia wody.

 

S – tworzenie pracy dla wszystkich i dbanie o dobro konsumenta

  • dotarcie z kampanią promującą model odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu do 10 mln konsumentów do 2025 roku
  • coroczne przeznaczenie części wydatków budżetu promocyjnego na promowanie modelu odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • zwiększenie o 50% udziału wartości sprzedaży produktów pochodzących od regionalnych wytwórców
  • obniżenie do roku 2024/2025 wskaźnika GCR (Glass Ceiling Ratio) do zera dla grupy menedżerów i kierowników oraz dla wyższej kadry zarządzającej oraz pozostałych pracowników w kluczowych spółkach Grupy
Reklama

W styczniu 2021 r. wdrożono Kodeks Etyki zawierający zagadnienia antydyskryminacyjne. Spółka zwiększa udział produktów nisko- i bezalkoholowych w sprzedaży: CIN&CIN Free oraz niskoalkoholowe Winiarnia Zamojska Lekkie i Fresco Frizzante.

 

G – zrównoważony rozwój staje się częścią strategii i zarządzania firmą

  • zwiększenie przestrzeni dla realizacji celów zrównoważonego rozwoju w branży
  • ocena wszystkich projektów biznesowych pod kątem zgodności z SZR od roku obrotowego 2021/2022
  • zbudowanie skutecznego zarządzania celami zrównoważonego rozwoju w integracji z zarządzaniem biznesowym Spółka podała też wiele szczegółowych mierników, które będzie monitorować (np. w zarządzaniu odpadami czy wykorzystaniu paliw).

Spółka podaje też konkretne działania przybliżające do osiągnięcia wyznaczonych celów. Oceniamy pozytywnie strategię zrównoważonego rozwoju, która zawiera szczegółowe i mierzalne cele. Szczególnie warto podkreślić aspekt promowania umiarkowanej konsumpcji alkoholi, który jest w sprzeczności z krótkoterminową maksymalizacją zysków. A spojrzenie długoterminowe jest jedną z kluczowych kwestii w zrównoważonym rozwoju. Zarząd podkreśla, że to nie zewnętrzne regulacja, ale wymagania rynkowe zwiększają wagę odpowiedzialności społecznej. Klientami spółki są osoby, które kupują alkohol z coraz większą świadomością.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 1Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 1

Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 2Strategia Zrównoważonego Rozwoju (SZR) - analiza czynników ESG - AMBRA S.A. i AMBRA Brands Sp. z o.o - 2

Reklama

 

Raporty analityczne spółki Ambra S.A.

Czytaj więcej

Artykuły związane z ambra analiza czynników ESG