Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Strategia spółki Kino Polska – najważniejsze czynniki ryzyka wpływające na działalność spółki

|
selectedselectedselected
Strategia spółki Kino Polska – najważniejsze czynniki ryzyka wpływające na działalność spółki | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Silna konkurencja o widza oraz koszty aktywów programowych

Spółka działa na rynku charakteryzującym się wysoką konkurencją o uwagę widza (na krajowym rynku dostępnych jest ponad 250 stacji tv). W kolejnych okresach przygotowujemy się na bliższą kooperację z Canal+ w ramach dzielenia bibliotek/treści tv. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że w przyszłości spółka w celu obrony obecnych udziałów w rynku lub dalszej ekspansji będzie musiała ponosić wyższe koszty zakupu aktywów programowych. ▪ Ryzyko sytuacji makroekonomicznej i kondycja rynku reklamy telewizyjnej Ponad 37% łącznych przychodów KPL w 2022 roku stanowiła reklama. Należy mieć na uwadze, że wielkość budżetów reklamowych i tym samym kondycja rynku reklamy jest skorelowana z poziomem aktywności gospodarczej.

 

Ryzyko spadku znaczenia telewizji linearnej

Zdecydowana większość obecnego biznesu spółki oparta jest na tradycyjnej formule telewizji linearnej. Od lat widać zmiany w sposobie konsumpcji treści rozrywkowych (telewizyjnych) przez odbiorców i coraz większe znaczenie mają serwisy streamingowe.

 

Ryzyko wzrostu kosztów ekspansji platformy streamingowej FilmBox+

Reklama

Spółka w nowej strategii akcentuje wzrost sprzedaży platformy streamingowej FilmBox+. Nie znamy danych dotyczących tego projektu (spółka nie publikuje cząstkowych KPI dla tego obszaru). Dodatkowo zwracamy uwagę, że KPL sprzedaje dostęp do FilmBox+ ale nie ponosi bezpośrednich kosztów związanych z rozwojem i utrzymaniem tej platformy (właścicielem platformy jest główny akcjonariusz spółki). Nie wiemy w jakim stopniu w przyszłości KPL będzie partycypować w kosztach akwizycji klientów.

 

Ryzyko zmienności przepisów prawa

Spółka posiada koncesje na nadawanie Stopklatka oraz Zoom TV. Należy mieć na uwadze, że działalność spółki reguluje szereg przepisów prawnych, które w przyszłości mogą ulegać zmianie. Przypominamy również, że w poprzedniej kadencji Sejmu RP procedowane były przepisy wprowadzające dodatkowy podatek reklamowy. Przedstawiony w 2021 roku projekt ustawy obejmował szereg istotnych zmian dla działalności mediów w Polsce i nałożenie dodatkowego podatku (jego wysokość była uzależniona od rodzaju reklamy; dla tv standardowe stawki proponowano w wysokości 7,5% lub 10% w zależności od progów przychodów). Ostatecznie forsowane przepisy nie weszły w życie.

 

Zobacz także: KINO POLSKA akcje prognozy na najbliższe dni: raport analityczny na zlecenie GPW

 

Reklama

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama