Silna konkurencja o widza oraz koszty aktywów programowych
Spółka działa na rynku charakteryzującym się wysoką konkurencją o uwagę widza (na krajowym rynku dostępnych jest ponad 250 stacji tv). W kolejnych okresach przygotowujemy się na bliższą kooperację z Canal+ w ramach dzielenia bibliotek/treści tv. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że w przyszłości spółka w celu obrony obecnych udziałów w rynku lub dalszej ekspansji będzie musiała ponosić wyższe koszty zakupu aktywów programowych. ▪ Ryzyko sytuacji makroekonomicznej i kondycja rynku reklamy telewizyjnej Ponad 37% łącznych przychodów KPL w 2022 roku stanowiła reklama. Należy mieć na uwadze, że wielkość budżetów reklamowych i tym samym kondycja rynku reklamy jest skorelowana z poziomem aktywności gospodarczej.
Ryzyko spadku znaczenia telewizji linearnej
Zdecydowana większość obecnego biznesu spółki oparta jest na tradycyjnej formule telewizji linearnej. Od lat widać zmiany w sposobie konsumpcji treści rozrywkowych (telewizyjnych) przez odbiorców i coraz większe znaczenie mają serwisy streamingowe.
Ryzyko wzrostu kosztów ekspansji platformy streamingowej FilmBox+
Spółka w nowej strategii akcentuje wzrost sprzedaży platformy streamingowej FilmBox+. Nie znamy danych dotyczących tego projektu (spółka nie publikuje cząstkowych KPI dla tego obszaru). Dodatkowo zwracamy uwagę, że KPL sprzedaje dostęp do FilmBox+ ale nie ponosi bezpośrednich kosztów związanych z rozwojem i utrzymaniem tej platformy (właścicielem platformy jest główny akcjonariusz spółki). Nie wiemy w jakim stopniu w przyszłości KPL będzie partycypować w kosztach akwizycji klientów.
Ryzyko zmienności przepisów prawa
Spółka posiada koncesje na nadawanie Stopklatka oraz Zoom TV. Należy mieć na uwadze, że działalność spółki reguluje szereg przepisów prawnych, które w przyszłości mogą ulegać zmianie. Przypominamy również, że w poprzedniej kadencji Sejmu RP procedowane były przepisy wprowadzające dodatkowy podatek reklamowy. Przedstawiony w 2021 roku projekt ustawy obejmował szereg istotnych zmian dla działalności mediów w Polsce i nałożenie dodatkowego podatku (jego wysokość była uzależniona od rodzaju reklamy; dla tv standardowe stawki proponowano w wysokości 7,5% lub 10% w zależności od progów przychodów). Ostatecznie forsowane przepisy nie weszły w życie.
Zobacz także: KINO POLSKA akcje prognozy na najbliższe dni: raport analityczny na zlecenie GPW