Całościowo na poziomie przychodów spółka w 4Q’23 wypracowała 23,3 mln PLN (+161,8% r/r; -1,1% q/q), z czego za 90% odpowiadał segment F2P generując 20,9 mln PLN (+243,3% r/r, -1,7% q/q). Monetyzacja „Bladebound” kontynuowała trend spadkowy, generując w omawianym okresie skromne 0,2 mln PLN przychodów (-55,5% r/r, mniej niż 1% całości przychodów F2P). Dzięki zwiększonej liczbie premier, delikatny wzrost przychodów q/q (+4%) zanotował segment gier HOPA do poziomu 2,4 mln PLN (10,2% całości). Obszar gier premium dołożył od siebie skromne 0,1 mln PLN (o 36,1% mniej r/r).
W omawianym okresie, poprawa generowanej marży w aplikacji „Unsolved” przyczyniła się do zwiększenia poziomu wypłacanych przez Artifex tantiem. Mając powyższe na uwadze, szacujemy, że spółce w 4Q’23 udało się osiągnąć znaczącą progresję wyników r/r i wypracować 9,7 mln PLN skoryg. EBITDA (+205,3% r/r). W związku z umocnieniem się PLN oczekujemy pozytywnego wpływu różnic kursowych (ok. 2 mln PLN). Na poziomie skoryg. zysk netto szacujemy 9,6 mln PLN. Pozytywnie odbieramy miniony, rekordowy kwartał i cały rok 2023, na przestrzeni którego Artifex wypracował 29,8 mln PLN skoryg. EBITDA (+81,7% r/r) oraz 24,2 mln PLN zysku netto (+78,5% r/r).
Tak jak wskazywaliśmy w naszej ostatniej rekomendacji, w związku ze spadkiem CPI na koniec 2023 r., obserwujemy ponowne zwiększenie wydatków reklamowych, co uwalnia potencjał poczynionych w ostatnich miesiącach zmian w aplikacji i przekłada na poprawę przychodów „Unsolved”.
Zobacz także: Dywidendy GPW - spółka poprawiła wyniki i podzieli się zyskiem!
Prowadzone projekty:
- „Unsolved” – w 2024 r. planowane dalsze rozszerzanie kontentu, wykorzystanie wzrostu KPI do zwiększenia UA, prace nad metagrą. Planowane delikatne zwiększenie zespołu w 2024 r. Pełne wdrożenie metagry zajmie ok. 2 lat, stopniowo będą udostępniane nowe funkcjonalności.
- Nowa gra RPG – 1H’24 kolejne testy z graczami, reveal gry w 2H’24, kolejne betatesty na przełomie 2024/25. W 2Q’24 zostanie podjęta decyzja czy premiera gry będzie miała miejsce jednocześnie na wszystkich planowanych platformach z funkcją cross play, czy najpierw na mobile; spółka dysponuje przewagami konkurencyjnymi, które uprawdopodabniają ten projekt.
Zobacz także: Katastrofa rynku IPO na GPW. Nie dajmy się zwieść wysoką dynamiką
Inne:
- Własny sklep – temat przeanalizowany, priorytet jednak na innych szansach; szansa na powstanie sklepu w 2024 r.