Wzrost przychodów o 37% r/r i zysku netto o 50% r/r
Mocny kwartał ze wzrostem przychodów z 11,8mln PLN do 16,1mln PLN oraz zyskiem operacyjnym 1,6mln PLN wobec 1,2mln PLN przed rokiem. Zysk netto dla akcjonariuszy jednostki dominującej był wyższy o 50% r/r do 1,5mln PLN. Z drugiej strony zwraca uwagę ujemny cash flow operacyjny (-3,4mln PLN), co spowodowało spadek gotówki netto o ponad 3mln PLN, jednak jest to po części zjawisko sezonowe (w 1Q22 również ujemny cash flow 4,2mln PLN). Po uwzględnieniu leasingu i gotówki w aktywach przeznaczonych do zbycia gotówkę netto szacujemy na 10mln PLN, to jest 4,0 PLN na akcję K2H. Jest to kwota odpowiadająca zapowiedzianej na ten rok dywidendzie.
Przegląd opcji strategicznych
W komentarzu Zarząd wskazuje, że oczekuje ewentualnej transakcji odnośnie segmentu marketing w ciągu 12 miesięcy.
Fabrity
Nadal szybko rośnie Fabrity (w1Q +36% r/r na przychodach, +34% EBIT), co wynika głównie z rozwoju współpracy z dotychczasowymi wieloletnimi klientami spółki, w tym z agencją Frontex, klientami z sektora przemysłowego oraz farmaceutycznego. Rośnie także zatrudnienie w Fabrity, a liczba pracowników wzrosła o 30 osób na koniec poprzedniego kwartału, co powinno wspierać poziom przychodów w kolejnych okresach.
Zobacz także: Dobry początek roku, ale teraz może być coraz ciężej – spółka K2 Holding i najważniejsze informacje z ostatniego okresu
Marketing
Nieco niższe przychody r/r wynikają m.in. ze spowolnienia gospodarczego oraz z utraty klienta z branży telekomunikacyjnej (UPC) po przejęciu go przez Play (Iliad). Jednocześnie grupa pozyskała nowego klienta Amnesty International. Wyniki spółek z biznesu marketingu nie miały wpływu na raportowane przychody, EBITDA i EBIT, natomiast ich wpływ na wynik netto wyniósł +0,5mln PLN. Na poziomie segmentu zysk operacyjny marketingu wyniósł 560 tys. PLN (poprawa względem 495 tys. PLN w 1Q22 przy uwzględnieniu botów, ale spadek wobec 769 tys. PLN w zeszłym roku po wyjęciu wyników PerfectBota).
Perfectbot
Zgodnie z zapowiedziami z ostatniej konferencji spółka przebudowuje produkt, żeby wykorzystać w pełni potencjał modeli GPT, a w drugim kwartale planuje zwiększyć liczbę klientów z USA testujących PerfectBota GPT. Rozpoczęcie komercjalizacji przewidziane jest na 3Q23. Wpływ PerfectBot na wyniki holdingu z tytułu posiadania 50% udziałów wyniósł w 1Q’23 -0,1mln PLN, poniżej EBIT. Miesięczne przychody MRR PerfectBot osiągnęły rekordowy poziom około 130tys. PLN w grudniu i styczniu, natomiast w lutym spadły do nieco ponad 120tys. PLN, a w marcu do niecałych 110tys. PLN po odejściu Ikei, która postawiła na własne globalne rozwiązanie (mimo odejścia tego klienta przychody wzrosły r/r o 10%).
Zmiana prognoz
Bez większych zmian na poziomie wyniku netto. Zmiany w naszych prognozach wynikają głównie z przesunięcia segmentu marketingu do działalności zaniechanej. Na poziome zysku netto nie dokonywaliśmy istotnych zmian prognoz poza nieco bardziej optymistycznym podejściem do Fabrity w kolejnych dwóch latach.
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego