Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Spółka K2 Holding w pierwszym kwartale 2023 roku – wyniki w górę to i perspektywy lepsze

|
selectedselectedselected
Spółka K2 Holding w pierwszym kwartale 2023 roku – wyniki w górę to i perspektywy lepsze  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wzrost przychodów o 37% r/r i zysku netto o 50% r/r

Mocny kwartał ze wzrostem przychodów z 11,8mln PLN do 16,1mln PLN oraz zyskiem operacyjnym 1,6mln PLN wobec 1,2mln PLN przed rokiem. Zysk netto dla akcjonariuszy jednostki dominującej był wyższy o 50% r/r do 1,5mln PLN. Z drugiej strony zwraca uwagę ujemny cash flow operacyjny (-3,4mln PLN), co spowodowało spadek gotówki netto o ponad 3mln PLN, jednak jest to po części zjawisko sezonowe (w 1Q22 również ujemny cash flow 4,2mln PLN). Po uwzględnieniu leasingu i gotówki w aktywach przeznaczonych do zbycia gotówkę netto szacujemy na 10mln PLN, to jest 4,0 PLN na akcję K2H. Jest to kwota odpowiadająca zapowiedzianej na ten rok dywidendzie.

Spółka K2 Holding w pierwszym kwartale 2023 roku – wyniki w górę to i perspektywy lepsze  - 1Spółka K2 Holding w pierwszym kwartale 2023 roku – wyniki w górę to i perspektywy lepsze  - 1

 

 

Przegląd opcji strategicznych

W komentarzu Zarząd wskazuje, że oczekuje ewentualnej transakcji odnośnie segmentu marketing w ciągu 12 miesięcy.

Reklama

 

Fabrity

Nadal szybko rośnie Fabrity (w1Q +36% r/r na przychodach, +34% EBIT), co wynika głównie z rozwoju współpracy z dotychczasowymi wieloletnimi klientami spółki, w tym z agencją Frontex, klientami z sektora przemysłowego oraz farmaceutycznego. Rośnie także zatrudnienie w Fabrity, a liczba pracowników wzrosła o 30 osób na koniec poprzedniego kwartału, co powinno wspierać poziom przychodów w kolejnych okresach.

 

Zobacz także: Dobry początek roku, ale teraz może być coraz ciężej – spółka K2 Holding i najważniejsze informacje z ostatniego okresu

 

Marketing

Nieco niższe przychody r/r wynikają m.in. ze spowolnienia gospodarczego oraz z utraty klienta z branży telekomunikacyjnej (UPC) po przejęciu go przez Play (Iliad). Jednocześnie grupa pozyskała nowego klienta Amnesty International. Wyniki spółek z biznesu marketingu nie miały wpływu na raportowane przychody, EBITDA i EBIT, natomiast ich wpływ na wynik netto wyniósł +0,5mln PLN. Na poziomie segmentu zysk operacyjny marketingu wyniósł 560 tys. PLN (poprawa względem 495 tys. PLN w 1Q22 przy uwzględnieniu botów, ale spadek wobec 769 tys. PLN w zeszłym roku po wyjęciu wyników PerfectBota).

 

Perfectbot

Reklama

Zgodnie z zapowiedziami z ostatniej konferencji spółka przebudowuje produkt, żeby wykorzystać w pełni potencjał modeli GPT, a w drugim kwartale planuje zwiększyć liczbę klientów z USA testujących PerfectBota GPT. Rozpoczęcie komercjalizacji przewidziane jest na 3Q23. Wpływ PerfectBot na wyniki holdingu z tytułu posiadania 50% udziałów wyniósł w 1Q’23 -0,1mln PLN, poniżej EBIT. Miesięczne przychody MRR PerfectBot osiągnęły rekordowy poziom około 130tys. PLN w grudniu i styczniu, natomiast w lutym spadły do nieco ponad 120tys. PLN, a w marcu do niecałych 110tys. PLN po odejściu Ikei, która postawiła na własne globalne rozwiązanie (mimo odejścia tego klienta przychody wzrosły r/r o 10%).

 

Zmiana prognoz

Bez większych zmian na poziomie wyniku netto. Zmiany w naszych prognozach wynikają głównie z przesunięcia segmentu marketingu do działalności zaniechanej. Na poziome zysku netto nie dokonywaliśmy istotnych zmian prognoz poza nieco bardziej optymistycznym podejściem do Fabrity w kolejnych dwóch latach.

Spółka K2 Holding w pierwszym kwartale 2023 roku – wyniki w górę to i perspektywy lepsze  - 2Spółka K2 Holding w pierwszym kwartale 2023 roku – wyniki w górę to i perspektywy lepsze  - 2

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama