Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta

|
selectedselectedselected
Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

#Backlog na stabilnym poziomie. Na koniec Q1’23 backlog spółki na 4 głównych rynkach (Polska, Francja, Wielka Brytania, Niemcy) wyniósł 9,9 tys. szt. co stanowi wzrost o 8% kw./kw. Najdłuższy backlog na poziomie 5-6msc ma obecnie LD, we FRU backlog sięga 5msc, natomiast w Wieluniu ok. 3msc. Na bazie raportowanego backlogu spodziewamy się, że wolumen sprzedaży w Q2’23 wzrośnie zatem do 5,5 tys. szt. względem 5,29 tys. szt. w Q1’23.

Zobacz także: Wyniki finansowe polskiego przedsiębiorstwa z siedzibą w Wieluniu rozczarowały…

 

 

 

Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 1Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 1

Reklama

 

#Nowe zamówienia na samochody ciężarowe zróżnicowane w zależności od producenta. Analizując raporty producentów HDT >16t za Q1’23 widać spore zróżnicowanie pod względem spływu nowych zamówień. Na plus wyróżnia się Volvo Truck (Volvo, Renault), którego zamówienia w Europie sięgnęły w Q1’23 26 tys. szt. (śr ‘22 to 22,6 tys. szt). W przypadku Mercedes-Benz wolumen zamówień wyniósł 32,9 tys. szt. (śr ‘22 to 35,4 tys. szt). Z kolei poziom nowych zamówień w Traton (Scania, MAN) wyniósł w Q1’23 53,6 tys. szt. (śr’22 to 68,6 tys. szt.), bez podziału geograficznego. Jednocześnie producenci OEM pozostają optymistycznie nastawieni do tegorocznego poziomu rejestracji w Europie: (1) Mercedes-Benz dla EU30 280-320 tys. szt. (292 tys. w ‘22), (2) Volvo Truck 320 tys. vs. 298 tys. w ‘22, (3) Traton 336-386 tys. szt vs. 336 tys. szt. w ‘22, (4) PACCAR 280-320 tys. szt. vs. 300 tys. w ‘22. Oczekiwania producentów dotyczące silnego rynku rejestracji potwierdzają dane ACEA, jednak niekoniecznie będzie to wpływać na rynek nowych naczep.

Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 2Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 2

Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 3Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 3

Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 4Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 4

 

Reklama

#Mocny wzrost rynku samochodów ciężarowych >16t w Europie. Wg danych ACEA poziom rejestracji samochodów ciężarowych >16t dla EU27+EFTA+UK w Q1’23 wyniósł 87,2 tys. sztuk, co stanowi wzrost o 19% r/r. Warto także odnotować że jest to poziom istotnie wyższy niż średnia kwartalna w latach 2016-2019 (78,5 tys. szt.), czyli w okresie, gdzie odnotowywano rekordowe poziomy pod względem rejestracji samochodów ciężarowych (średnio 314 tys. szt. rocznie). Historycznie świadczyłoby to o dobrych perspektywach dla rynku naczep, jednak dane z rynku niemieckiego wskazują na występowanie obecnie odwrotnych trendów na obu rynkach.

Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 5Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta - 5

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama