• Ryzyko związane ze wzrostem konkurencji - Grupa jest stosunkowo niewielkim podmiotem, zależnym od sytuacji rynkowej. W szczególności w segmencie marketingu spółka konkuruje m.in. z globalnymi graczami o większej skali działalności. Niedostosowanie bazy kosztowej i wahania popytu mogą istotnie wpływać na rentowność grupy.
• Ogólna sytuacja gospodarcza - wyniki spółki zarówno w obszarze IT jak i w biznesie marketingu uzależnione są od kondycji podmiotów gospodarczych i poziomu inwestycji klientów odpowiednio w nowe technologie i marketing.
• Ryzyko utraty klientów - Mimo dużej dywersyfikacji bazy klientów, utrata dużego partnera może skutkować przejściowym obniżeniem rentowności i ubytkiem przychodów. Ryzyko zmaterializowało się w przypadku współpracy z Carrefourem, natomiast widzimy małe ryzyko utraty kolejnych klientów w poszczególnych segmentach. Na prawdopodobieństwo odejścia mogą wpływać zmiany strategii (np. dostosowanie międzynarodowych klientów do polityki grupy kapitałowej, potencjalne zmiany właścicielskie czy decyzje ograniczeniu działalności na danych rynkach.
• Ryzyko utraty kluczowych pracowników - zasoby ludzkie to kluczowe aktywo grupy zarówno w IT jak i w marketingu. Dotychczasowa polityka personalna w grupie, programy motywacyjne i historycznie niska rotacja kluczowych pracowników wskazują, że grupa jak dotąd odpowiednio adresowała ten czynnik ryzyka.
• Ryzyko niepowodzenia projektu PerfectBot - segment chatbotów jest we wczesnej fazie rozwoju i daja naszym zdaniem szanse na wygenerowanie znaczącej dodatkowej wartości dla akcjonariuszy. Ryzykiem jest ewentualna konieczność nadmiernego dokapitalizowania projektu, w przypadku dłuższego niż zakładany okresu dochodzenia do rentowności. Historyczne projekty rozwijane w spółce (np. Audioteka, Oktawave) wskazują jednak na duże zdolności grupy do generowania wartości z wewnętrznie rozwijanych projektów.
• Ryzyko związane z niewywiązywaniem się klientów z dotrzymywania terminów płatności - Zwracamy uwagę na wysoki poziom należności w grupie, który na koniec 1Q22 wynosił 30,8mln PLN, to jest ponad 13 PLN na akcję. Mimo istotnego zaangażowania kapitału pracującego historycznie odpisy należności były niewielkie, a ryzyko wystąpienia znaczących odpisów jest naszym zdaniem umiarkowane, biorąc pod uwagę zaplecze finansowe największych partnerów grupy.
• Ryzyko walutowe - Przychody z eksportu generuje przede wszystkim segment software (Fabrity), gdzie blisko połowa sprzedaży pochodzi z zagranicy. Obecne osłabienie PLN powinno sprzyjać grupie w drugim półroczu.