#Fabrity
- Negatywny wpływ umocnienia PLN względem EUR w tym na przeszacowanie należności w walucie (nieskwantyfikowany w raporcie);
- W 2Q23 obniżenie rentowności kilku projektów w fazie przygotowania do wdrożenia, co ma charakter przejściowy;
- Oczekiwane wzrosty zysków i sprzedaży w Fabrity w kolejnych kwartałach b.r.;
- Zatrudnienie stabilnie q/q na poziomie około 220 osób.
#PerfectBot
- W 2Q rozpoczęte testy PerfectBota GPW z prawie setką klientów z USA, Kanady, UK i Nowej Zelandii;
- Wśród klientów testujących wczesną wersję są średniej wielkości sklepy internetowe oparte o platformę Shopify;
- Rozpoczęcie komercjalizacji przewidziane jest na czwarty kwartał.
Zobacz także: Spore spadki w przypadku Budimeksu! Poziom sierpniowej inflacji rozczarował
Komentarz: Interpretujemy publikację neutralnie. Raport nie zmienia wydźwięku wyników wstępnych, gdzie kluczowe były informacje o dużym spadku rentowności w software w drugim kwartale, ale jednocześnie perspektywa ‘znakomitego’ 3Q, która przeważyła w odbiorze komunikatu przez rynek. Poniżej linii EBIT w wynikach 2Q nie było istotnych zaskoczeń, a saldo przychodów i kosztów finansowych było ujemne (-0,18 mln PLN), na co wpłynęła strata z udziałów w PerfectBot, częściowo równoważona przychodami z lokat. Wartość gotówki netto uwzględniająca też gotówkę w aktywach przeznaczonych do zbycia była płaska względem poprzedniego kwartału (10mln po odjęciu zobowiązań finansowych, w tym leasingu). Dobrą informacją jest duża liczba klientów testujących wersję PerfectBot, ale na razie za wcześnie żeby prognozować ilu z nich zdecyduje się na zakup finalnego produktu. Za ostatnie 4 kwartały wynik netto j.d. to niecałe 5mln PLN (P/E 18,6x), jednak w drugim półroczu liczymy na poprawę rentowności w Fabrity i całoroczny wynik w przedziale 6-7mln PLN. Dodatkowo w drugim półroczu istotnym katalizatorem dla kursu może być finalizacja przeglądu opcji strategicznych dla biznesu marketingu, który w ciągu ostatnich 4 kwartałów wygenerował prawie 3mln PLN wyniku operacyjnego. Dominik Niszcz