#Umowa dotycząca PerfectBot
- Fundusze VC Tar Heel Capital Pathfinder oraz KnowledgeHub Starter zobowiązały się do inwestycji kapitałowej w łącznej kwocie 2,5mln PLN w wyniku objęcia nowych akcji w podwyższonym kapitale zakładowym;
- Fundusze korzystają z dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój;
- Całkowita kwota inwestycji K2 w spółkę po podwyższeniu kapitału będzie wynosić ponad 3mln PLN;
- W wyniku podwyższenia kapitału PerfectBot struktura kapitałowa spółki będzie się przedstawiać następująco: K2 - 50% udziałów, fundusze VC 15,1% udziałów, założyciele łącznie 34,9% udziałów (odpowiednio 212, 64 oraz 148 udziałów);
- W sierpniu sprzedaż udziałów przez K2 Holding do współzałożycieli po wartości nominalnej;
- W transakcji podniesienia kapitału we wrześniu K2 Holding wniósł 1,7mln PLN, ale w zamian za spłatę podobnej wysokości zadłużenia od PerfectBot; łącznie inwestycja K2 Holding w PerfectBot jak dotąd wyniosła około 3mln PLN, wobec implikowanej z transakcji wyceny udziałów w wysokości 8,3mln PLN.
#Fabrity
- Na wzrost w Fabrity wpłynęło: 1) rozszerzenie współpracy z dotychczasowymi klientami, 2) nowo pozyskani klienci, 3) ekspansja na nowe obszary biznesowe;
- Presja na skokowy wzrost wynagrodzeń obecnie istotnie maleje;
- Wydatki na FastApp to około 150 tys. kwartalnie, a obecnie sprzedaż licencji tej platformy przekracza już 200 tys. PLN kwartalnie, platforma nadal w fazie rozwoju, od początku przyszłego roku komercjalizacja przyspieszy.
#PerfectBot
- Miesięczny przychód powtarzalny w lipcu po raz pierwszy przekroczył 100 tys. PLN (rok wcześniej w lipcu niecałe 60 tys. PLN);
- Spółka zakończyła prace usprawniające platformę pod kątem ekspansji zagranicznej (m.in. edytor).
#Marketing
- Oba biznesy będące przedmiotem przeglądu opcji strategicznych zatrudniają 89 osób;
- Spółka jest dopiero w początkowej fazie przeglądu;
- Obecnie bez PeferectBot roczny wynik operacyjny biznesu marketingu jest zbliżony do 2mln PLN.
#Perspektywa
- Trzeci kwartał słabszy niż oczekiwania spółki, bardziej optymistyczne perspektywy jeśli chodzi o całe drugie półrocze;
- W najbliższym czasie spółka chce skupić się na rozwoju segmentu softwarowego; - W planach jest aktualizacja strategii w IV kwartale 2022 roku, ale nie jest wykluczone przesunięcie tego terminu;
- W segmencie marketingowym spółka ma skupić się na rozwoju PerfectBota.
Komentarz: Lekko in minus można interpretować słabszy outlook na najbliższy kwartał, jednak przypominamy o bardzo wysokiej dynamice w Fabrity w 2Q – skala biznesu software nie jest jeszcze na tyle duża, żeby unikać dużych wahań z kwartału na kwartał, lepiej analizować np. wynik za ostatnie 4 kwartały (EBIT 5,4mln PLN w Fabrity). Jednocześnie Zarząd zwracał uwagę na lepsze perspektywy w ostatnim kwartale roku. Jeśli chodzi o przyszły rok sądzimy, że spółka może wygenerować około 6-7mln PLN zysku operacyjnego w software, natomiast biznes marketingu bez PerfectBot może wygenerować 1-3mln PLN (szeroki przedział, zależnie od koniunktury w branży i pozyskiwania nowych kontraktów). Kapitalizacja spółki zbliżona jest obecnie do 70mln PLN, przy czym na koniec roku gotówka netto, bez uwzględniania skupu akcji, może wynosić około 20mln PLN, co daje 50mln PLN kapitalizacji skor. o gotówkę wobec około 6mln PLN powtarzalnego zysku netto, a więc dość atrakcyjny wskaźnik P/E skorygowany o gotówkę istotnie poniżej 10x.