Sygnity przedstawiło nową strategię rozwoju. Strategia jest oparta o trzy filary wzrostu: (1) poprawę obecnych fundamentów biznesowych, (2) wzrost organiczny oraz (3) przejęcia.
Strategia rozwoju Sygnity
Fix the core:
- Indywidualne podejście do jednostek biznesowych
- Rewizja polityki cenowej i niekorzsytnych zapisów kontaktowych
- Poprawa efektywności: zakończenie nierentownych i nieracjonalnych inicjatyw
Wzrost organiczny:
- Skupienie na dosprzedaży do obecnej bazy kientów (up-sell) oraz na nowych klientach do istniejących produktów (add-ons)
- Selektywne podejście do przetargów publicznych
- Inwestycje w nowe produkty i moduły kooperacji z (przyszłymi) klientami
M&A:
- Dedykowany zespół i aktywne podejście - własny pipeline
- Efektywna alokacja kapitału z nadwyżek środków pieniężnych
- Podejście portfelowe - IRR jako miara opłacalności inwestycji
- Kierunki wyznaczone w nowej strategii są naszym zdaniem właściwe. Podoba nam się krytyczne podejście nowego Zarządu do obecnych kontaktów Sygnity. Niektóre z nich (jak ePodatki) zrodziły w minionych latach istotne problemy finansowe dla spółki.
- Do próby podwyższania cen także podchodzimy pozytywnie. Zakładamy jednak tylko niewielki wzrost cen ze względu na dużą konkurencyjność polskiego IT.
- W zakresie M&A, spółka zapowiada że chce realizować 3-5 przejęć rocznie. Podkreślamy ryzyko prowadzenia takiego rozwoju. Naszym zdaniem trudno będzie zrealizować w tak szybkim tempie tyle akwizycji, a wcielenie nowych jednostek do spółki niesie wiele niewiadomych. W trakcie 2022/23 Sygnity wejdzie w stan gotówki netto. Sądzimy, że spółka może pozwolić sobie na finansowanie dłużne do 2,0-2,5x EBITDA, co przy generacji 22-25 mln PLN we FCFE przekłada się na potencjał do przejęć na poziomie nawet do ok. 150 mln PLN. Zakładając wskaźniki transakcyjne na poziomie ok. 15- 18x, zysk netto mógłby wzrosnąć o ok. 8-10 mln PLN.