• W lipcu i sierpniu dynamika sprzedaży przekroczyła 50%, również w całym 2022 roku przychody spółki mogą zwiększyć się o ponad 50%;
• Marża brutto powinna pozostać w tym roku na poziomie nieco poniżej 30%;
• Koszty produkcji i emisji reklamy w telewizji to wydatki rzędu kilku mln PLN, w 2 półroczu nie będzie tych kosztów;
• W obszarze otoczenia konkurencyjnego CEO zwraca uwagę na platformę Sportano, stworzoną przez założyciela Eobuwie, która oferuje szerokie portfolio towarów sportowych z wielu dziedzin. Podsumowanie wywiadu z prezesem zarządu.
Komentarz: Cieszy przyśpieszenie dynamiki sprzedaży w 3Q, który jest sezonowo drugim najważniejszym sprzedażowo kwartałem, chociaż niższa MBNS i strona kosztowa ograniczą pozytywny wpływ lepszej sprzedaży na niższe linie wyników. W całym roku obecnie oczekujemy przychodów rzędu 115-125mln PLN, 7-8mln PLN EBITDA oraz 4-4,5mln PLN zysku netto. Pomimo braku kosztów kampanii telewizyjnej, rosną pozostałe obszary kosztów - DAD zwiększa zatrudnienie, drożeje logistyki zewnętrzna. Ponadto spółka planuje najem większego magazynu oraz otwarcie sklepu stacjonarnego, których dodatkowe koszty będą początkowo również ciążyły rentowności. Kluczowym celem strategicznym zarządu pozostanie naszym zdaniem wzrost udziału w rynku, na czym ucierpi rentowność. W konsekwencji w przyszłym roku, w scenariuszu bazowym, oczekujemy ~40 wzrostu sprzedaży, przy jednoczesnym braku znaczącej poprawy r/ r wyników na niższych liniach.