Wczoraj w ciągu sesji odbyło się spotkanie Action z inwestorami na którym zostały przedstawione perspektywy zarządu dotyczące rozwoju Spółki.
Najważniejsze punkty.
- Spółka ocenia, że maj jest lepszy pod względem obrotu niż kwiecień, kiedy Action zanotował ujemne dynamiki sprzedaży w ujęciu r/r. Action liczy na to, że jeśli maj będzie taki jak się spodziewa to czerwiec również powinien być dobry. Spółka w dalszym ciągu oczekuje wzrostu przychodów w 2022 roku w przedziale 5-10%.
- Action planuje dodawać po jednym nowym portalu aukcyjnym kwartalnie w swoich kanałach sprzedaży (eBay, Mall). Od maja Spółka jest obecna na portalu Shopee.
- Spółka planuje sprzedaż B2C w Niemczech poprzez stronę krakvet.de oraz portale aukcyjne (eBay) oraz wejście na rynek czeski i słowacki poprzez platformę Mall.
- Action planuje zwiększyć udział sprzedaży karm w przychodach ogółem do 10% na koniec roku z 6-7% obecnie. Sprzedaż karm w 60% odbywa się w kanale B2C, a 40% w B2B.
- Dzięki nowej stronie i nowego silnika na stronie Sferis.pl, Spółka odnotowuje poprawę sprzedaży w tym kanale. Nowa strona krakvet.pl z nowymi funkcjonalnościami jest planowana na przełom 2022 i 2023 roku.
- Rosnący udział sprzedaży B2C w miksie sprzedaży Spółki powinien być wspierający dla ewolucji marży brutto na sprzedaży w kolejnych kwartałach.
- Udział eksportu w przychodach Action utrzymywał się na stabilnym poziomie powyżej 60% w 1 kw. 2022.
- Action może wrócić do wypłaty dywidendy po spłacie zobowiązań układowych i zamknięciu układu.
Oczekiwany wpływ: Neutralny, opublikowane wczoraj w ciągu sesji.