Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Enter Air akcje prognozy na najbliższe dni: prognoza wyników finansowych na 4Q 2023

|
selectedselectedselected

Prognoza wyników na 4Q 2023 – oczekiwana poprawa wyniku EBITDA o 17% r/r, wzrost wykonanych lotów r/r oscylujący w okolicach 40%.

Enter Air akcje prognozy na najbliższe dni: prognoza wyników finansowych na 4Q 2023
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Komentarz BDM:

W związku z występującą sezonowością, druga część 4Q podlega pod niski sezon, co wiąże się ze spadkiem aktywności przewoźnika. Jednakże, utrzymujący się silny popyt na usługi Enter Air wydłużył okres wysokiego sezonu, a w całym 4Q’23 spółka zanotowała ok. 40% wzrost r/r wykonanych operacji lotniczych. W pierwszej połowie omawianego kwartału spółka wykorzystywała flotę 28 samolotów, natomiast w okolicach listopada’23 nastąpiło oddanie dwóch maszyn Boeing 737-800. Tym samym Enter kończył rok z flotą na poziomie 26 samolotów. Uwzględniając m.in. spadek cen paliwa lotniczego i walut względem PLN szacujemy, że w omawianym okresie spółka wypracowała 551,7 mln PLN przychodów (+27,7% r/r), z czego 96,2% stanowiły usługi lotnicze (530,8 mln PLN, +28,8% r/r), a za resztę odpowiadała sprzedaż pokładowa (20,9 mln PLN, +4,8 r/r).

Pragniemy zauważyć, iż 4Q jest kwartałem, w którym Enter dokonuje przeglądu swojej floty, co wiąże się z sezonowymi obciążeniami kosztowymi w tym okresie. Z drugiej strony pozytywnie na marżę oddziaływał spadek cen paliwa lotniczego i ok. miesięczne opóźnienie w rozliczeniu cen surowca miedzy przewoźnikiem a touroperatorami. Jednocześnie pragniemy zauważyć, że spółka cały czas korzystała z zabezpieczenia cen paliwa, jednakże na mniejszą skalę niż to miało miejsce w 3Q’23, stąd pozytywne zmiany cen tego surowca zostaną częściowo skonsumowane przez stratę w części finansowej (szacujemy wpływ na poziomie ok. 2 mln PLN).

 

Zobacz także: Notowania spółki zbrojeniowej wystrzeliły, kursy banków w dół

 

Reklama

Według naszych kalkulacji, wynik brutto ze sprzedaży w minionym kwartale wyniósł 11,9 mln PLN (4,5 mln PLN – usługi lotnicze, 7,5 mln PLN – sprzedaż pokładowa). Na poziomie EBITDA prognozujemy 53,2 mln PLN (+17,1% r/r). Zakładamy, że szwajcarski przewoźnik (Chair) dołożył od siebie ok. 3,5 mln PLN zysku. W związku z pozytywnym wpływem różnic kursowych (ok. 100 mln PLN), szacujemy że spółka w 4Q’23 wypracowała 60,9 mln PLN zysku netto. Po oczyszczeniu wyniku o różnice kursowe oczekujemy straty netto na poziomie ok. 39,1 mln PLN.

Pozytywnie odbieramy wypracowane przez spółkę wyniki za 4Q’23. Jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę na utrzymujący się wysoki popyt na usługi przewoźnika (zamówienia na 2024 r. przekraczają możliwości przewozowe spółki nawet pomimo planowanego powiększenia floty), co powinno wspierać tegoroczne wyniki.

 

Zrzut ekranu 2024-02-9 o 16.27.50.pngZrzut ekranu 2024-02-9 o 16.27.50.png

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama