Sprzedaż biznesu marketingu finalizuje proces transformacji grupy. We wrześniu Fabrity Holding poinformowało o zawarciu umowy sprzedaży spółek z segmentu marketingu za 22mln PLN. Nabywcą jest inwestor strategiczny Kamikaze należący do francuskiej grupy Altavia. Uwzględniając success fee dla kluczowych pracowników i zarządu (4mln PLN), inne koszty transakcji oraz podatek dochodowy (2mln PLN), spółka otrzyma około 15mln PLN gotówki.Dystrybucja środków ze sprzedaży do akcjonariuszy.
Zarząd zarekomendował rozpoczęcie procesu dystrybucji do akcjonariuszy środków rzędu 15mln PLN pozyskanych w ramach transakcji. Bazując na strukturze kapitałów spółki część dystrybucji może zostać zrealizowana w formie dywidendy szacowanej na około 8mln PLN (3,25 PLN na akcję), a pozostałe np. w formie skupu akcji. Decyzję o szczegółach innej niż dywidenda dystrybucji ma podjąć NWZA w styczniu 2024. W naszym modelu przyjmujemy odpowiednik 6 PLN na akcję dywidendy w przyszłym roku, a w kolejnym dystrybucję w wysokości 2 PLN.
Zmiana na stanowisku CEO grupy. Pan Paweł Wujec złożył rezygnację ze stanowiska prezesa uzasadniając decyzję wypełnieniem powierzonej mu misji, to jest projektu transformacji grupy i wykreowania wartości dla akcjonariuszy. Z dniem 1 listopada prezesem Fabrity Holding zostanie pan Tomasz Burczyński, dotychczasowy prezes spółki Fabrity. Zmiana oznacza skoncentrowanie się w całości na rozwoju biznesu software. W najbliższych miesiącach planowana jest finalizacja założeń zaktualizowanej strategii i ich prezentacja.
Prognozy i wycena. Biznes marketingu był kwalifikowany w działalności zaniechanej, dlatego w wyniku transakcji nie zmieniamy naszych długoterminowych prognoz przychodów i zysku operacyjnego od roku 2025 i później. W krótkim okresie przypisujemy natomiast część kosztów holdingu, które wcześniej obciążały marketing, do biznesu software. Sądzimy, że ich wpływ na wynik będzie stopniowo ograniczany. W konsekwencji obniżamy nieco szacunki EBIT w 2024 roku z 8,2mln PLN do 7,6mln PLN. Niższa prognoza zysku netto wynika za zaprzestania ujmowania zysku z marketingu poniżej EBIT oraz założenia wypłaty środków finansowych (mniejsze przychody finansowe). W wycenie nie stosujemy już metody sum-of-the-parts i opieramy naszą cenę docelową w 100% o model DCF, gdzie do wartości firmy bazującej na przepływach z biznesu software dodajemy wartość udziałów w PerfectBot (przyjmujemy 7,5mln PLN) oraz odejmujemy 20% wartości Fabrity (udziały mniejszościowe). Nasza wycena DCF rośnie o 11% do 37 PLN na akcję.
Zobacz także: Cena metalu po olbrzymiej korekcie. Prognozy dużej niepewności i załamania sektora
Czynniki ryzyka
- Ryzyko związane ze zwiększoną konkurencją na rynku software house'ów,
- Ogólna sytuacja gospodarcza, 3
- Ryzyko utraty klientów,
- Ryzyko utraty kluczowych pracowników,
- Ryzyko niepowodzenia projektu PerfectBot,
- Ryzyko niedotrzymania terminów płatności przez klientów,
- Ryzyko walutowe