Spadki dynamiki przychodów. W III kw. 2023 r. dynamika przychodów w głównym segmencie Sprzedaży danych (wyrażona w dolarach) wyniosła ponad 16% r/r. W PLN ta dynamika wyniosła jedynie 2%. Z kolei w I i II kw. 2023 dynamiki wyrażone w dolarach wyniosły około 40%. Mamy zatem do czynienia z mocnym spowolnieniem wzrostu przychodów w najważniejszym segmencie Spółki. Trudno jest w tym momencie ocenić, czy jest to jedynie przejściowe zawirowanie w wynikach czy może ma to związek z potencjalnym spowolnieniem gospodarczym i ograniczaniem budżetów reklamowych.
Sprzedaż 100% Audience Network. Pod koniec września Spółka poinformowała, że zawarła umowę sprzedaży 100% udziałów spółki zależnej Audience Network sp. z o.o. za łączną cenę 2,5 mln zł. Audience Network to agencja reklamowa dostarczająca usługi z zakresu marketingu internetowego, która koncentruje się na rynku polskim. Po zmianie modelu biznesowego przez Cloud Technologies, spółka Audience Network zaliczała się do segmentu Pozostała sprzedaż nie odgrywała istotnej roli w generowanych wynikach. Zgodnie z komunikatem sprzedaż spółki Audience Network przełoży się na niższe przychody prezentowane w segmencie Pozostałej działalności, bez istotnego wpływu na poziom EBITDA całej Grupy. W naszym pierwszym raporcie dla Spółki zwracaliśmy uwagę na możliwość stopniowego wycofywania się Cloud Technologies z Pozostałej działalności, dlatego też transakcję oceniamy neutralnie.
Oczekiwania wyników finansowych za IV kw. 2023 r. Zakładając podobne dynamiki przychodów głównego segmentu sprzedaży danych (r/r) jak w III kw. 2023 r. (około +16% r/r), spodziewane ponad 10% osłabienie USD (r/r) oraz sprzedaż Audience Network, prognozujemy 13,9 mln przychodów (-15% r/r) oraz 7,8 mln skor. EBITDA (-5% r/r).
Ryzyko dla prognoz finansowych. Średnie lub wysokie. Rynek reklamowy jest mocno narażony na ryzyko spowolnienia gospodarczego, a dodatkową niepewność tworzą zmiany kursu USD/PLN.
Zobacz także: IMS akcje prognozy na najbliższe dni: cena docelowa w górę dzięki nowemu filarowi
Zmiana prognoz finansowych. Nasze prognozy dla Spółki obniżają się ze względu na: (i) niższe od zakładanych dynamiki wyników za III kw. 2023 r., (ii) prognozowany wpływ osłabienia USD (wobec PLN) na przychody w kolejnych kwartałach, oraz (iii) dekonsolidację sprzedanej we wrześniu spółki Audience Network, która wpłynęła na spadek przychodów, ale nie wpłynęła znacząco na pozycje wynikowe.
Wycena. Wyceniamy Cloud Technologies metodą dochodową (Dcf FCFF) i porównawczą (bazującą na medianach wskaźników wartość przedsiębiorstwa/ EBITDA oraz C/Z) opartych na prognozach na lata 2024 i 2025. Do bazy porównawczej wybraliśmy głównie amerykańskie spółki z ekspozycją na rynek technologii reklamowej (AdTetch). Nasza 12-miesięczna wycena docelowa spada o 19% do 71 zł na akcję (poprzednio 88 zł na akcję), przede wszystkim pod wpływem spadku prognoz finansowych.