Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]

|
selectedselectedselected
Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Zestaw KPIs Brand24 za I kw. 2022 roku odbieramy pozytywnie z uwagi na istotne (choć niezaskakujące) wzrosty kw./kw. MRR oraz ARPU (odnośnie szczegółowej analizy odsyłamy do naszego wcześniejszego raportu 200/2022/AR, z dnia 13 kwietnia).

Na szczególną uwagę zasługuje przywołany powyżej parametr MRR (miesięczne powtarzalne przychody), który na koniec I kwartału 2022 r. wyniósł 1,666 mln PLN (404 tys. USD), co oznacza wzrost o 484 tys. PLN, czyli o 41%, w ujęciu rok do roku, oraz o 293 tys. PLN (21%) w ujęciu kwartał do kwartału. Tak istotny wzrost tego parametru w ujęciu kwartał-do-kwartału był w znacznej mierze pokłosiem wprowadzonych z początkiem bieżącego roku zmian (podwyżek) cen dla istniejących klientów Spółki, jak również przebudowy cennika i osłabienia się PLN względem USD. Jeśli chodzi o ARPU, to na szczególną uwagę zasługuje średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego – tak zwane Initial ARPU – który w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 495 PLN (120 USD) – o 15% powyżej ARPU dla wszystkich klientów (i około 40% więcej rok-do-roku). Wśród minusów pragniemy przypomnieć, iż Spółka nie ujawniła liczby klientów na koniec I kwartału 2022, argumentując (wcześniej), iż parametr ten przestał stanowić dla niej istotny KPI a jej uwaga skupia się na takich zmiennych jak MRR czy ARPU. Choć trudno nie zgodzić się z argumentacją Spółki, to sądzimy, iż kontynuowanie ujawnień w zakresie liczby klientów mogłoby być użyteczne przynajmniej dla części społeczności inwestycyjnej.

W oparciu o ujawnione KPIs oczekiwalibyśmy przychodów Brand24 za I kw. 2022 roku w wysokości ok. 4,8 mln PLN (wzrost r/r o ok. 35%, wzrost kw./kw. o ok. 8%) przy (co najmniej) utrzymanej wporównaniu z I kw. 2021 roku procentowej marży brutto na sprzedaży (52% w kwartale bazowym). Dynamika na niższych poziomach rachunku wyników w znacznej mierze zależeć będzie od poziomu kosztów sprzedaży (nakładów marketingowych); biorąc pod uwagę sukces procesu podwyżek cen dla „starych” użytkowników (istotnie zwiększający MRR), uważamy, że Spółka może być bardziej skłonna by zwiększyć te wydatki celem pozyskania nowych klientów.

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 1Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 1

Reklama

 

Sprawozdania finansowe (MSSF skonsolidowane)

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 2Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 2

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 3Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 3

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 4Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 4

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 5Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 5

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama