Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

kurs brand24

We wtorek 29 marca (po sesji) Brand24 opublikował swoje wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021.

Wyniki za 4Q21

Czynnikami istotnie wpływającymi na kształtowanie się wyników finansowych Spółki w IV kwartale 2021 roku (oraz jej kluczowe wskaźniki efektywności w tym okresie) były (między innymi): (i) zmiana cennika dla nowych klientów w listopadzie 2021 roku (podniesienie cen + wprowadzenie nowego planu abonamentowego + wyodrębnienie w cenniku abonamentów rocznych; ARPU na nowych klientach zagranicznych wzrosło bardzo istotnie: z 90 na 130 US$[1]), (ii) rewizja rabatów dla istniejących klientów w październiku 2021 roku – co przełożyło się to na wzrost MRR o 4 tys. US$ (pomimo tego, że z 321 klientów którym zmieniono istniejące rabaty, pozostało 249, co oznaczało (ceteris paribus) zmniejszenie bazy klientów o 72), oraz (iii) coroczna promocja Black Friday.

Dodatkowo, w IV kwartale 2021 raportowane zyski Spółki zostały obciążone (niekasowymi) kosztami wyceny programu motywacyjnego opartego na akcjach w wysokości -0,4 mln PLN (w IV kw. 2020 roku wyniosły one -0,8 mln PLN). Pragniemy przypomnieć, że pominięcie kosztów wyceny programu motywacyjnego stanowi (oprócz pominięcia salda pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych) główną pozycję uzgadniającą pomiędzy raportowanymi oraz (preferowanymi przez nas do analizy) skorygowanymi zyskami Spółki.

Reklama

Grupa Brand 24 zakończyła IV kwartał 2021 roku ze skonsolidowanymi przychodami na poziomie 4,4 mln PLN (wzrost rok-do-roku/ kwartał-dokwartału o 26%/ 10%), przy wzroście liczby użytkowników narzędzia Brand24, MRR (operacyjnych przychodów z abonamentów) oraz EBITDA (skorygowanej i raportowanej). Baza kosztów operacyjnych zwiększyła się nieznacznie w porównaniu do III kw. 2021, głównie na kosztach sprzedaży, gdzie Spółka intensyfikuje swe działania w celu poprawienia dynamiki wzrostów przychodów. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w 2021 roku uległy skokowej poprawie w ujęciu rok-do-roku (3,4 mln PLN w porównaniu do 2,1 mln PLN) z uwagi na normalizację zmiany stanu zobowiązań (+0,2 mln PLN versus -0,8 mln PLN); sytuacja taka jest zgodna z naszymi prognozami. Wyniki Brand24 za IV kwartał 2021 roku są w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami na poziomie przychodów i skor. EBITDA, i lepsze o 140 tys. PLN od naszych oczekiwań na poziomie zysku brutto na sprzedaży. Sumując, Brand24 pokazał – naszym zdaniem – dobre wyniki za IV kw. 2021 roku. Odbieramy je lekko pozytywnie, z uwagi na lekko wyższy od naszych oczekiwań zysk brutto na sprzedaży.

Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 1Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 1

 

gKPI za 4Q21[2]

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) na koniec IV kwartału 2021 r. wyniosła 1,373 mln PLN, co oznacza wzrost o 236 tys. PLN, czyli o 21% w ujęciu rok do roku, oraz o 80 tys. PLN (6%) w ujęciu kwartał do kwartału. Łączny (denominowany w PLN) MRR Spółki wrócił (po ośmiu kwartałach) do swego poziomu sprzed czasowej blokady przez Facebook i Instagram. ARR (Annual Run Rate; roczna kalkulacja przychodów obliczona jako 12-krotność ostatniego (grudniowego) MRR) wyniósł 16,5 mln PLN (więcej o 2,8 mln PLN względem grudnia 2020). Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec IV kwartału 2021 r. wyniósł 352 PLN; oznacza to wzrost o 13 PLN (4%) w ujęciu kwartał do kwartału. Wzrost ten jest zasługą (i) wzrostu dolarowego ARPU wersji globalnej oraz (ii) osłabienia się PLN względem US$ w kwartale (złotówkowe ARPU dla wersji polskiej obniżyło się marginalnie (o ok. 0,6%) w ujęciu kwartał-do-kwartału)[3].

Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 2Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 2

Reklama

Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 3Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 3

Na koniec IV kwartału 2021 roku liczba klientów Spółki wyniosła 3 905, co oznacza wzrost w kwartale o 83 klientów[4] (w porównaniu z pozyskaniem netto 260 klientów w IV kwartale 2020 roku). Choć w okresie październik-grudzień’21 liczba ‘triali’ była o około 10% wyższa, tak w ujęciu rok-do-roku jak i kwartał-do-kwartału, to konwersja uległa pogorszeniu w ujęciu rok-do-roku (w ujęciu kwartał-do-kwartału nie uległa znaczącym zmianom dla średnich kwartalnych).

W IV kwartale ubiegłego roku wskaźnik odejść klientów (churn ‘kliencki’) znajdował się w okolicach 5% (podobnie jak i 12-miesięczna średnia krocząca tego parametru). Ilość miesięcy, przez jaka statystyczny aktywny użytkownik pozostawał klientem Spółki pozostawała w IV kwartale 2021 roku na (historycznie wysokim) poziomie, zbliżającym się do 20.

Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 4Brand24: wyniki finansowe za IV kwartał 2021 roku i cały rok 2021 - komentarz analityka  - 4

 

Perspektywy na I kw. 2022

Reklama

Czynnikiem istotnie wpływającym na kształtowanie się wyników finansowych Spółki w I kwartale 2022 roku (oraz jej kluczowe wskaźniki efektywności w tym okresie5 ) jest podwyższenie cen dla istniejących klientów od stycznia 2022 roku (po raz pierwszy od dekady; najprawdopodobniej najistotniejsze wydarzenie bieżącego roku w Brand24) – zdaniem zarządu Spółki proces ten przebiegł ‘bardzo sprawnie’ (‘bardzo korzystny’ efekt na przychodach oraz marży, choć równocześnie wyższe ceny ‘chwilowo’ odbijają się na przyrostach liczby klientów netto)

 

Raporty analityczne na zlecenie GPW

 

  1. Wyższy przychód na klienta oznacza lepszą marżę i może poszerzyć listę kanałów marketingowych, z których Spółka może korzystać.

  2. Po raz pierwszy opublikowane 17 stycznia.

  3. Na koniec IV kwartału 2021 roku złotówkowe ARPU dla wszystkich użytkowników znajdowało się wciąż około 5% poniżej poziomu sprzed czasowej blokady przez Facebook i Instagram.

  4. Gdyby nie churn wśród klientów, którym w październiku istotnie zmieniono istniejące rabaty, kwartalne pozyskanie netto klientów wyniosłoby (ceteris paribus) 155.

Czytaj więcej

Artykuły związane z kurs brand24