Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

brand24 new connect

Zestaw KPIs Brand24 za I kw. 2022 roku odbieramy pozytywnie z uwagi na istotne (choć niezaskakujące) wzrosty kw./kw. MRR oraz ARPU (odnośnie szczegółowej analizy odsyłamy do naszego wcześniejszego raportu 200/2022/AR, z dnia 13 kwietnia).

Na szczególną uwagę zasługuje przywołany powyżej parametr MRR (miesięczne powtarzalne przychody), który na koniec I kwartału 2022 r. wyniósł 1,666 mln PLN (404 tys. USD), co oznacza wzrost o 484 tys. PLN, czyli o 41%, w ujęciu rok do roku, oraz o 293 tys. PLN (21%) w ujęciu kwartał do kwartału. Tak istotny wzrost tego parametru w ujęciu kwartał-do-kwartału był w znacznej mierze pokłosiem wprowadzonych z początkiem bieżącego roku zmian (podwyżek) cen dla istniejących klientów Spółki, jak również przebudowy cennika i osłabienia się PLN względem USD. Jeśli chodzi o ARPU, to na szczególną uwagę zasługuje średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego – tak zwane Initial ARPU – który w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 495 PLN (120 USD) – o 15% powyżej ARPU dla wszystkich klientów (i około 40% więcej rok-do-roku). Wśród minusów pragniemy przypomnieć, iż Spółka nie ujawniła liczby klientów na koniec I kwartału 2022, argumentując (wcześniej), iż parametr ten przestał stanowić dla niej istotny KPI a jej uwaga skupia się na takich zmiennych jak MRR czy ARPU. Choć trudno nie zgodzić się z argumentacją Spółki, to sądzimy, iż kontynuowanie ujawnień w zakresie liczby klientów mogłoby być użyteczne przynajmniej dla części społeczności inwestycyjnej.

W oparciu o ujawnione KPIs oczekiwalibyśmy przychodów Brand24 za I kw. 2022 roku w wysokości ok. 4,8 mln PLN (wzrost r/r o ok. 35%, wzrost kw./kw. o ok. 8%) przy (co najmniej) utrzymanej wporównaniu z I kw. 2021 roku procentowej marży brutto na sprzedaży (52% w kwartale bazowym). Dynamika na niższych poziomach rachunku wyników w znacznej mierze zależeć będzie od poziomu kosztów sprzedaży (nakładów marketingowych); biorąc pod uwagę sukces procesu podwyżek cen dla „starych” użytkowników (istotnie zwiększający MRR), uważamy, że Spółka może być bardziej skłonna by zwiększyć te wydatki celem pozyskania nowych klientów.

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 1Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 1

Reklama

 

Sprawozdania finansowe (MSSF skonsolidowane)

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 2Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 2

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 3Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 3

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 4Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 4

Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 5Brand24. I kw. 2022 r. – KPIs i oczekiwania wyników finansowych [sprawozdania finansowe B24, zmiana rocznych prognoz, bilans, wskaźniki]  - 5

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z brand24 new connect