Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Zapaść w branży luksusowej odzieży. Gigant ma poważne problemy

|
selectedselectedselected

Gigant branży luksusowej ostrzega, że nadchodzą dla niego trudne czasy. Spółka odnotowała załamanie sprzedaży i spodziewa się straty zamiast zapowiadanych zysków. 

Zapaść w branży luksusowej odzieży. Gigant ma poważne problemy
Freepik
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • Akcje spółki Burberry gwałtownie zanurkowały
  • Nie będzie dywidendy w tym roku, a prezes został zwolniony
  • To tylko element szerszych problemów branży luksusowej


 

Krach akcji luksusowej marki

Informacja wywołała załamanie notowań Burberry na londyńskiej giełdzie. W poniedziałek akcje spółki tanieją o blisko 17%.

Burberry to brytyjska marka luksusowa specjalizująca się przede wszystkim w produkcji ekskluzywnej odzieży. Firma znana jest na całym świecie ze swojego charakterystycznego wzoru w kratę i wysokiej jakości produktów.

Poniedziałkowa przecena akcji spółki to kontynuacja trendu spadkowego, który od kwietnia zeszłego roku sprowadził notowania w dół o ponad 72%.

Reklama

 

Notowania Burberry Group na giełdzie w Londynie

zapasc-w-branzy-luksusowej-odziezy-gigant-ma-powazne-problemy grafika numer 1zapasc-w-branzy-luksusowej-odziezy-gigant-ma-powazne-problemy grafika numer 1

Źródło: TradingView.

 

Reklama

Burberry poinformowało, że jeśli ostatnie załamanie sprzedaży utrzyma się, to spodziewa się ponieść stratę operacyjną za pierwszą połowę nowego roku obrotowego 2025. Z kolei zysk operacyjny za cały rok prawdopodobnie okaże się znacznie niższy niż do tej pory oczekiwano. 

Firma zapowiedziała również, że w tym roku nie wypłaci dywidendy dla akcjonariuszy. Co więcej, obecny CEO Burberry, Jonathan Akeroyd, stracił stanowisko w obliczu złych wiadomości. 

Nowym dyrektorem wykonawczym spółki został Joshua Schulman. Wcześniej był on szefem między innymi znanej marki Michael Kors.

Według zarządu Burberry, I kwartał nowego roku obrotowego 2025 był rozczarowujący. Przychody ze sprzedaży spadły o 21% i wyniosły 458 mln GBP.

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Indii oraz Afryki sprzedaż Burberry skurczyła się o 16%. Cios w dochody spółki nadszedł z Azji, gdzie był to spadek o 23%. Podobna zapaść miała miejsce na rynku amerykańskim.

Słabość, którą podkreśliliśmy wchodząc w nowy rok rozliczeniowy 2025, pogłębiła się i jeśli obecny trend utrzyma się w jego II kwartale, to spodziewamy się odnotować stratę operacyjną za jego pierwszą połowę" - powiedział prezes Burberry, Gerry Murphy, w komunikacie spółki. 

W świetle bieżących wyników i przychodów zdecydowaliśmy się zawiesić wypłatę dywidendy za rok obrotowy 2025. Oczekujemy, że podejmowane przez nas działania, w tym oszczędności kosztów, zaczną przynosić poprawę w drugiej połowie roku oraz wzmocnią naszą pozycję konkurencyjną i będą stanowić podstawę długoterminowego wzrostu. - dodano.

 

Czytaj również: Krach akcji właściciela Gucci, Saint Laurent i Balenciaga. Załamanie sektora luksusowych marek?’

 

Załamanie popytu na “luksus”

Reklama

Spadek sprzedaży Burberry jest elementem ogólnego pogorszenia koniunktury w branży produktów luksusowych. Firma otwarcie określiło obecne problemy w segmencie jako “spowolnienie popytu na luksus”.

Działamy w kontekście spowolnienia popytu na luksus, a wszystkie kluczowe regiony są dotknięte niepewnością makroekonomiczną i przyczyniają się do spowolnienia w sektorze. - czytamy w komunikacie Burberry.

Jednym z powodów spadku popytu są rosnące koszty życia w wyniku inflacji, które wpływają na spadek popytu w głównych regionach sprzedaży Burberry. 

Według firmy, kluczową taktyką działalności w kolejnych kwartałach ma być koncentracja na podstawowej bazie klientów. Spółka planuje również skupić się na rearanżacji swojej linii produktów, aby trafić w nowe trendy “codziennego luksusu”. Zatem, można spodziewać się więcej produktów “casualowych” w katalogach Burberry.

Oprócz tego, firma informuje o krokach polegających na udoskonaleniu komunikacji marki, odświeżeniu strony internetowej i zapewnieniu oszczędności kosztów.

Reklama

 

Zobacz również: Obłuda luksusowych marek. Znamy koszt torebek sprzedawanych za tysiące euro

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama