Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

odzież

Neutralna sesja ratuje sytuację techniczną warszawskich indeksów. A odzieżowy gigant LPP zachwyca wynikami za I półrocze 2023.

 

  • WIG i WIG20 zakończyły piątkową sesję w okolicach zera.
  • Neutralna sesja ratuje sytuację techniczną indeksów GPW.
  • LPP pokazało niezwykle pozytywne wyniki za I połowę 2023.

 

Dzisiejsza sesja na GPW przebiegła w tonie neutralnym i tak się zakończyła. WIG stanął na zerze, podobnie jak WIG20 i mWIG40. Tylko sWIG80 nieco się wyłamał i urósł o 0,41%.

Reklama

 

Zobacz także: Notowania tej spółki spadają, a analitycy "na przekór" prognozują nawet 50% wzrost

 

Taka sesja pozwoliła na utrzymanie się WIG20 w okolicach 1 950 pkt. Indeks trzyma się więc nad ważnym wsparciem przebiegającym w okolicach 1 900 pkt. i pozostaje na linii trendu wzrostowego. Wrzesień zawsze zwyczajowo jest kiepski dla akcji, a jesień i zima zwyczajowo dobre – więc to może dobra okazja na longa?

 

Reklama

 

Statystyka sesji na GPW (22.09)

  grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: Stooq

Reklama

 

LPP zachwyca zyskiem, ale pokazuje spadek marży

Jednym z najważniejszych wydarzeń spółkowych piątkowej sesji były absolutnie pozytywnie zaskakujące wyniki giganta odzieżowego LPP. Kurs spółki urósł dziś o 5,35%.

Grupa LPP miała w II kwartale roku obrotowego 2023/24 aż 438,8 mln zł zysku. Tymczasem analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 397,6 mln zł zysku. Firma podtrzymała cel poprawy rentowności i osiągnięcia ok. 18 mld zł sprzedaży w 2023 roku. Jej zysk operacyjny wyniósł 607 mln zł, a konsensus PAP Biznes przewidywał 558,3 mln zł. EBITDA była na poziomie 944 mln zł wobec konsensusu 885,1 mln zł. Przychody grupy wyniosły 4,575 mld zł, a rynek oczekiwał 4,797 mld zł.

W całym I półroczu 2023/24 grupa LPP miała 553,3 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej, 837,7 mln zł EBIT i 8 214,8 mln zł przychodów. W analogicznym okresie rok wcześniej miała 7 374,8 mln zł przychodów, 237,1 mln zł zysku operacyjnego, 94,3 mln zł straty netto. EBITDA w I półroczu wyniosła 1 494 mln zł wobec 760 mln zł rok wcześniej.

 

Zobacz również: Dino Polska z najwyższą rekomendacją w historii! Analitycy obniżyli cenę docelową Eurocash

Reklama

 

LPP wciąż zachwyca marżą: w I półroczu sięgała 48,7%! Jednak to oznacza spadek rok do roku o 2,9 pp. LPP tłumaczy to efektem rosnącego udziału marki Sinsay w przychodach oraz wpływem prowadzonych akcji promocyjnych wspierających sprzedaż nadmiarowego towaru kolekcji z 2022 roku. Dodatkowo na marżę brutto wpływ miał jeszcze kurs USD/PLN.

Sprzedaż internetowa w I półroczu wyniosła 2 017 mln zł (-8,8% r/r). W samym II kwartale sprzedaż online spadła o 11,9% r/r do 1 079 mln zł.

Przypomnijmy, że sieć sprzedaży stacjonarnej grupy LPP to 2 141 sklepów o łącznej powierzchni 1 826,7 tys. m kw. w 27 krajach. Online firma jest obecna na 34 rynkach.

 

Reklama

Notowania LPP na tle WIG20 (12m)

  grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: TradingView

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z odzież