Wyceny SimFabric dokonaliśmy w oparciu o dwie metody: DCF oraz metody porównawczej. Metodzie DCF przypisaliśmy 70% wagi, z kolei analizie porównawczej 30%. Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 4,5 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 2,8 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 25,0 mln PLN, czyli 4,0 PLN/akcję.
WYCENA DCF
Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 6,0%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 6,5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,4x. Finalny koszt kapitału własnego uwzględnia dodatkową premię w wysokości 3,0% wymaganą przez nas w inwestycję w podmiot o niższej kapitalizacji i ograniczonej płynności jakim jest SimFabric.
Główne założenia modelu:
- Biorąc pod uwagę dużą niepewnością (dalszy brak informacji ze strony dewelopera jak i wydawców, odpisy należności) odnośnie premier gier wydawniczych („ElectriX”, „Architect Life” oraz „Farm&Fix”) nie ujmujemy potencjalnych przychodów ze sprzedaży z tych tytułów w naszych predykcjach.
- Modyfikujemy prognozy dotyczące produkowanych gier. Aktualnie w naszym modelu zakładamy, że w kolejnych latach spółka będzie produkowała i wydała ok. 3 gier portowanych rocznie, 2-3 o średnim potencjale monetyzacji co 3 lata i 3 o niskim potencjale co 3 lata. W związku ze znacznym spadkiem prognozowanych przychodów z gier, bardzo ważną odnogą w naszych predykcjach stają się usługi związane z wykonywaniem materiałów e-learingnowych oraz pozostałe usługi deweloperskie (ok. 70-80% wszystkich przychodów).
- W związku z ryzykiem scenariusza, w którym spółce nie uda się uplasować emisji, bądź w inny sposób pozyskać finasowania, potencjalne skutki mogą się wiązać z brakiem pozyskania dofinansowania w wysokości 11,8 mln PLN na budowę CBR (Space Engine Lab), tym samym nie ujmujemy płatności z tego tytułu w naszych prognozach.
- Gry mobilne – spółka pracuje nad grami mobilnymi m.in. „Thief Stories” „Train Mechanic Simulator Mobile” oraz „Farm Expert Mobile”. Podmiot zamierza wydawać gry w formie F2P oraz monetyzować je za pomocą inappów, reklam oraz dodatkowego kontentu. W związku z brakiem track recordu spółki w tym obszarze aktualnie nie uwzględniamy tego segmentu w wynikach SIM.
- Ulga podatkowa IP BOX, nastawiona na wsparcie przedsiębiorstw zajmujących się software developmentem (w tym tworzeniu gier), pozwala na implikację do 5% stawki podatku dochodowego. Prognozujemy efektywną stopę podatkową uwzględniając IP BOX na poziomie 10% od 2023 roku. W okresie rezydualnym zakładamy stopę podatkową w wysokości 19%.
- Na koniec 2022 r. spółka posiadała 7,3 mln PLN aktywów finansowych (1,3 mln PLN pożyczek, 2,4 mln PLN – wartość udziałów w Green Wave Factory, 3,6 mln PLN - wartość udziałów w Spark VC ASI).
- W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2032 roku.
- FCF w okresie rezydualnym to średnia arytmetyczna składowych ostatnich 3 lat szczegółowej prognozy.
- Wzrost FCFF w okresie rezydualnym zakładamy na poziomie 1,0%.
- W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2022 roku.
- Do obliczeń przyjęliśmy 6,3 mln szt. akcji.
- Wyceny dokonaliśmy na dzień 30.09.2023 roku.
Metoda DCF dała wartość spółki SimFabric na poziomie 28,1 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 4,5 PLN.
WYCENA PORÓWNAWCZA
Poniżej przedstawiamy wycenę porównawczą, która oparta jest, na krajowych deweloperach gier wideo. Analizę oparliśmy na dwóch wskaźnikach: P/E i EV/EBITDA (wskaźnikom przypisaliśmy równą wagę). W przypadku obu wskaźników przyjęliśmy taki sam udział kolejnych lat w wycenie (po 33%). Ostateczna wycena SimFabric metodą porównawczą sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 2,8 PLN. M.in. w związku z inna skalą działalności i innym profilem vs porównywalne spółki, uwzględniamy ją w naszej wycenie, nadając jej wartość 30%.