Wirtualna Polska Holding opublikowała we wtorek 19 listopada wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 r. Okazały się one lepsze od rynkowych oczekiwań - spółka osiągnęła znacznie wyższe przychody niż rok temu (najwyższe w swojej historii), jednak zysk netto oraz marża okazały się niższe. Na wtorkowej sesji akcje Wirtualnej Polski tracą ponad 2% przy obrocie przekraczającym 100 tys. złotych.
Wirtualna Polska w trzecim kwartale osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 183,5 mln złotych netto, w porównaniu do 143,8 mln złotych rok wcześniej, co jest wynikiem wyższym od oczekiwań i lepszym od zeszłorocznego o 28,5%.
Skonsolidowany zysk netto wyniósł natomiast 20,4 mln złotych, wobec 21,43 mln złotych rok wcześniej, co jest wynikiem słabszym o 4,8% r/r. EBITDA (MSF17) wyniosła w trzecim kwartale 49,5 mln złotych, co jest rezultatem lepszym o niecałe 7% r/r.
W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. Wirtualna Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 519 mln złotych, wobec 393,85 mln złotych w analogicznym okresie rok wcześniej, co jest wzrostem o 31,7% r/r. Mimo tak znacznego wzrostu przychodów, zysk netto w trzech pierwszych kwartałach okazał się niższy niż rok wcześniej - wyniósł on 42,5 mln złotych, w porównaniu do 47,41 mln rok temu (spadek o ponad 10%).
Zarząd spółki poinformował również, że w 2020 r. spodziewa się jednocyfrowego, wysokiego wzrostu wydatków reklamowych w segmencie reklamy internetowej, z którego pochodzi większość przychodów holdingu Wirtualna Polska.
Wirtualna Polska skupia spółki działające w obrębie mediów internetowych, reklamy i usług e-commerce. Jest właścicielem takich portali jak m.in. Wirtualna Polska, o2, Money, Dobre Programy, Pudelek, ABC Zdrowia. Holding jest notowany na GPW od maja 2015 r., debiutując z wyceną 35,0000 PLN za akcję. Spółka wchodzi w skład indeksu mWIG40, z aktualną kapitalizacją rynkową dochodzącą do 2 mld złotych.
Aktualny kurs akcji wynosi 66,6000 PLN, co jest spadkiem 0 2,06%.