Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ultimate Games: Omówienie wyników za 2Q22 [GPWPA 3.0]

|
selectedselectedselected
Ultimate Games: Omówienie wyników za 2Q22 [GPWPA 3.0] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Opinia. Negatywnie. Wyniki są słabsze od wstępnie zaraportowanych danych jak również wyraźnie słabsze od naszych oczekiwań. Pomimo licznych premier w 2Q22, w tym istotnej premiery CMS18 na N. Switch spółka zrealizowała niższe wyniki r/r oraz k/k. Obecnie, zwracając uwagę na jedynie umiarkowanie dobry odbiór gry Ultimate Fishing Simulator 2 wydanej w 3Q22 jak i postępującą inflacyjną presję na wynagrodzenia nie oczekujemy aby krótkoterminowe perspektywy wynikowe miały przynieść pozytywne zaskoczenie.

 

Przychody netto ze sprzedaży Ultimate Games za 2Q22 wyniosły PLN 6.7m (zgodnie z szacunkowymi danymi oraz 13% poniżej naszej prognozy), EBITDA wyniosła PLN 0.7m (wobec naszej prognozy PLN 3.1m) a zysk netto PLN 1.1m (6% poniżej danych szacunkowych, vs. nasza prognoza PLN 2.5m).

 

Przychody. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły PLN 6.7m (wzrost o 13% k/k, spadek o 3% r/r), głównie za sprawą sprzedaży gier na PC (PLN 3.4m przychodów, wzrost z PLN 1.0m w 1Q22), sprzedaży gier na konsole (PLN 3.0m, spadek o 38% k/k) oraz gier mobilnych (PLN 0.3m wzrost z PLN 0.1m w poprzednim kwartale). W ciągu 2Q22 spółka sprzedała 32.0 tys. Kopii gry House Flipper na N. Switch (wzrost o 6% k/k) oraz 30.9 tys. Kopii gry Ultimate Fishing Simulator na PC (wzrost o 21% k/k). W 2Q22 spółka wydała 11 gier, w tym istotne premiery gier Car Mechanic Simulator Pocket Edition 2 na N. Switch w kwietniu (5.6 tys. Kopii sprzedanych w 2Q22), Farm Manager 2022 wydane na PS4 w kwietniu, Bakery Simulator wydany we współpracy z Gaming Factory na PC w maju (16.3 tys. kopii sprzedane) oraz Mr. Prepper na N. Switch wydane w czerwcu. Zmiana stanu produktów wyniosła PLN 1.0m (wzrost o 69% k/k).

Reklama

Koszty operacyjne. Koszty operacyjne wyniosły PLN 7.1m (wzrost o 77% k/k), za sprawą kosztów usług obcych na poziomie PLN 6.6m (wzrost o 82% k/k, prawdopodobnie wzrost związany był z licznymi premierami gier) oraz PLN 0.4m kosztów wynagrodzeń (wzrost o 29% k/k). Marża operacyjna spółki wyniosła 8%, co oznacza spadek z 38% w 1Q22 (vs. 24% odnotowane średnio 2021 r.).

EBITDA. EBITDA spółki wyniosła PLN 0.7m (vs. PLN 2.5m w 1Q22 oraz nasza prognoza PLN 3.1m).

Zysk netto. Zysk netto wyniósł PLN 1.1m, spadek o 43% k/k oraz vs. nasza prognoza PLN 2.5m. Spółka zaraportowała pozytywny wynik na działalności finansowej w wysokości PLN 0.4m oraz niematerialny wynik z tytułu udziałów w spółkach stowarzyszonych. Podatek dochodowy wyniósł PLN 0.1m co przekłada się na efektywną stopę podatkową w wysokości 7% w 2Q22 vs. 21% w 2021 r..

Przepływy pieniężne. Przepływy operacyjne netto wyniosły PLN 0.8m (spadek o 26% k/k). Przepływy inwestycyjne netto osiągnęły poziom PLN -0.4m ze względu na inwestycje w spółki zależne. Przepływy finansowe netto wyniosły PLN -7.8m za sprawą wypłaty dywidendy w tym kwartale..

Gotówka netto. Gotówka netto na koniec kwartału wyniosła PLN 11.2m, spadek o 40% k/k, zgodnie z szacunkowymi danymi zaraportowanymi wcześniej przez spółkę.

 

Reklama

Ultimate Games: Omówienie wyników za 2Q22 [GPWPA 3.0] Ipopema - 1Ultimate Games: Omówienie wyników za 2Q22 [GPWPA 3.0] Ipopema - 1

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama