Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

games pass ultimate

Opinia. Negatywnie. Wyniki są słabsze od wstępnie zaraportowanych danych jak również wyraźnie słabsze od naszych oczekiwań. Pomimo licznych premier w 2Q22, w tym istotnej premiery CMS18 na N. Switch spółka zrealizowała niższe wyniki r/r oraz k/k. Obecnie, zwracając uwagę na jedynie umiarkowanie dobry odbiór gry Ultimate Fishing Simulator 2 wydanej w 3Q22 jak i postępującą inflacyjną presję na wynagrodzenia nie oczekujemy aby krótkoterminowe perspektywy wynikowe miały przynieść pozytywne zaskoczenie.

 

Przychody netto ze sprzedaży Ultimate Games za 2Q22 wyniosły PLN 6.7m (zgodnie z szacunkowymi danymi oraz 13% poniżej naszej prognozy), EBITDA wyniosła PLN 0.7m (wobec naszej prognozy PLN 3.1m) a zysk netto PLN 1.1m (6% poniżej danych szacunkowych, vs. nasza prognoza PLN 2.5m).

 

Reklama

Przychody. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły PLN 6.7m (wzrost o 13% k/k, spadek o 3% r/r), głównie za sprawą sprzedaży gier na PC (PLN 3.4m przychodów, wzrost z PLN 1.0m w 1Q22), sprzedaży gier na konsole (PLN 3.0m, spadek o 38% k/k) oraz gier mobilnych (PLN 0.3m wzrost z PLN 0.1m w poprzednim kwartale). W ciągu 2Q22 spółka sprzedała 32.0 tys. Kopii gry House Flipper na N. Switch (wzrost o 6% k/k) oraz 30.9 tys. Kopii gry Ultimate Fishing Simulator na PC (wzrost o 21% k/k). W 2Q22 spółka wydała 11 gier, w tym istotne premiery gier Car Mechanic Simulator Pocket Edition 2 na N. Switch w kwietniu (5.6 tys. Kopii sprzedanych w 2Q22), Farm Manager 2022 wydane na PS4 w kwietniu, Bakery Simulator wydany we współpracy z Gaming Factory na PC w maju (16.3 tys. kopii sprzedane) oraz Mr. Prepper na N. Switch wydane w czerwcu. Zmiana stanu produktów wyniosła PLN 1.0m (wzrost o 69% k/k).

Koszty operacyjne. Koszty operacyjne wyniosły PLN 7.1m (wzrost o 77% k/k), za sprawą kosztów usług obcych na poziomie PLN 6.6m (wzrost o 82% k/k, prawdopodobnie wzrost związany był z licznymi premierami gier) oraz PLN 0.4m kosztów wynagrodzeń (wzrost o 29% k/k). Marża operacyjna spółki wyniosła 8%, co oznacza spadek z 38% w 1Q22 (vs. 24% odnotowane średnio 2021 r.).

EBITDA. EBITDA spółki wyniosła PLN 0.7m (vs. PLN 2.5m w 1Q22 oraz nasza prognoza PLN 3.1m).

Zysk netto. Zysk netto wyniósł PLN 1.1m, spadek o 43% k/k oraz vs. nasza prognoza PLN 2.5m. Spółka zaraportowała pozytywny wynik na działalności finansowej w wysokości PLN 0.4m oraz niematerialny wynik z tytułu udziałów w spółkach stowarzyszonych. Podatek dochodowy wyniósł PLN 0.1m co przekłada się na efektywną stopę podatkową w wysokości 7% w 2Q22 vs. 21% w 2021 r..

Przepływy pieniężne. Przepływy operacyjne netto wyniosły PLN 0.8m (spadek o 26% k/k). Przepływy inwestycyjne netto osiągnęły poziom PLN -0.4m ze względu na inwestycje w spółki zależne. Przepływy finansowe netto wyniosły PLN -7.8m za sprawą wypłaty dywidendy w tym kwartale..

Reklama

Gotówka netto. Gotówka netto na koniec kwartału wyniosła PLN 11.2m, spadek o 40% k/k, zgodnie z szacunkowymi danymi zaraportowanymi wcześniej przez spółkę.

 

Ultimate Games: Omówienie wyników za 2Q22 [GPWPA 3.0] Ipopema - 1Ultimate Games: Omówienie wyników za 2Q22 [GPWPA 3.0] Ipopema - 1

 

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z games pass ultimate