Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w grudniu 2022 r., słabiej w e-commerce [GPWPA 3.0]

|
selectedselectedselected
TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w grudniu 2022 r., słabiej w e-commerce [GPWPA 3.0] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wpływ na rynek: NEUTRALNY

Zgodnie z polityką informacyjną, TIM raportem bieżącym poinformował o wielkości sprzedaży w biznesie handlowym (TIM SA) w grudniu 2022 r.

  • Sprzedaż ogółem wyniosła 111 mln zł (+4% r/r), tym samym utrzymano trend wzrostowy (wydźwięk pozytywny). Dynamika wciąż jednak pozostaje wyraźnie poniżej inflacji. Realnie więc sprzedaż jest niższa r/r (wydźwięk negatywny). W całym 2022 r. przychody przekroczyły 1,45 mld zł (+15,5%), co jest zbieżne z naszymi oczekiwaniami.
  • Sprzedaż w segmencie e-commerce spadła w grudniu do ok. 72,6 mln zł (-3% r/r). To już kolejny miesiąc, w którym dynamika w kanale on-line nie nadąża za zmianami całkowitych przychodów TIM SA. Pokazuje to naszym zdaniem, że w okresie pandemii (utrudnione warunki handlu w kanale tradycyjnym w 2020/21 r. – zamknięte sklepy stacjonarne) a potem przy niższej dostępności niektórych towarów (zaburzone łańcuchy dostaw w 2021 r.), TIM dodatkowo korzystał na sytuacji zewnętrznej uzyskując ponadprzeciętne wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce.
  • Udział sprzedaży w kanale internetowym spadł do 65% (vs 70% przed rokiem), poniżej średniej dla roku ubiegłego (71%).
  • W 2022 r. grudzień miał o 1 dzień roboczy mniej (21 vs 22 dni), dlatego średnia dzienna wartość obrotu e-commerce była nieznacznie lepsza niż przed rokiem (+1%).
  • Także wyniki innych firm z sektora (np. Grodna) potwierdzają spadek popytu, choć konkurencja notuje spadki nawet w ujęciu nominalnym.

TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w grudniu 2022 r., słabiej w e-commerce [GPWPA 3.0] - 1TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w grudniu 2022 r., słabiej w e-commerce [GPWPA 3.0] - 1

 

 

Reklama

Ostatni raport wydany w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego w dniu 12.12.2022 r. z ceną docelową 37,9 zł. Cena w dniu wydania 28,15 zł.

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama