Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

tim opinie

Oczekujemy wzrostu przychodów z biznesu logistycznego ponad tempo wzrostu samego TIM SA, gdyż:

a) 3LP kieruje swoją ofertę przede wszystkim do podmiotów z sektora e-commerce, aktywnie pozyskując nowych klientów i zwiększając zakres usług,

b) planowane są inwestycje zwiększające potencjał przychodowy (nowe powierzchnie magazynowe),

c) spółka zamierza wejść w segment usług zarządzania magazynami klienta na zlecenie.

Reklama

Udział klientów zewnętrznych wzrósł w 2021 r. do ok. 60% (vs 46% w 2020 r., dotyczy usług fulfillmentu, tj. stricte magazynowych).

Obecnie spółka jest na ostatnim etapie inwestycji w Siechnicach polegającej na budowie nowego magazynu o powierzchni ok. 25 tys. mkw. (vs ok. 50 tys. mkw. w obecnych magazynach spółki, +30 tys. mkw. w magazynach zewnętrznych w krótkoterminowych umowach najmu). Inwestycja realizowana będzie w dotychczasowym modelu asset light, tj. przez wynajęcie gotowego już obiektu od wyspecjalizowanego dewelopera na zasadach długoterminowej umowy najmu. Podobnie jak było to w przypadku obecnie użytkowanych hal magazynowych, TIM zainwestuje w automatykę magazynową. Szacowany wydatek to 63 mln zł, do poniesienia przede wszystkim w 2022 r. (oddanie na początku 2023 r., pełny rozruch w 3Q2023).

Oddanie nowego magazynu wyczerpie możliwości jakie daje nieruchomość w Siechnicach. Dalszy rozwój 3LP będzie musiał być realizowany w innej lokalizacji. Pozyskanie powierzchni magazynowej w innej części kraju uatrakcyjni ofertę spółki, która teraz będzie mogła świadczyć usługi z różnych lokalizacji. Podczas ostatniego road show związanego z IPO spółka zapowiedziała otwarcie kolejnych magazynów: w Sycowie (ok. 17 tys. mkw., oddanie w 2H2022, dedykowane dla segmentu meblarskiego we współpracy z którym 3LP zebrała już doświadczenie dzięki obsłudze sklepu internetowego IKEA), w Zgierzu (15 tys. mkw., oddanie 1Q2023) oraz w Słubicach (44 tys. mkw., oddanie w 2H2023, dedykowane dla firm z Niemiec lub/i spółek krajowych obsługujących głównie tamten rynek).

Zarząd zapowiedział też rozpoczęcie świadczenia usług zarządzania magazynem na zlecenie. W kwietniu’22 spółka podpisała pierwszą tego typu umowę z Oponeo.pl, która ma obowiązywać przez 5 lat. Nie wymaga ona zbyt dużych nakładów inwestycyjnych, charakteryzuje się jednak nieco niższą rentownością i szeregiem ryzyk, np.: niskie bariery wejścia, wynagrodzenie za wykazanie oszczędności vs dotychczasowy model funkcjonowania magazyny.

Rozwój spółki 3LP będzie kontynuowany pomimo braku wpływów z zapowiadanej na 1H2022 emisji akcji (ok. 100 mln zł). W prognozach przyjęliśmy CAPEX na zakup nowego systemu automatyki magazynowej (Shuttle 2.0) w latach 2022-23 (odpowiednio 53 mln zł oraz 10 mln zł) oraz wydatki na doposażenie nowo otwieranych magazynów (harmonogram podany w Prospekcie Emisyjnym 3LP SA). Nie uwzględniliśmy planów akwizycyjnych (brak konkretów), które przy braku dodatkowych wpływów z emisji zapewne zostaną odłożone na późniejszy okres.

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej