Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy warto kupić akcje tim 2023

Wpływ na rynek: NEUTRALNY

Zgodnie z polityką informacyjną, TIM raportem bieżącym poinformował o wielkości sprzedaży w biznesie handlowym (TIM SA) w grudniu 2022 r.

  • Sprzedaż ogółem wyniosła 111 mln zł (+4% r/r), tym samym utrzymano trend wzrostowy (wydźwięk pozytywny). Dynamika wciąż jednak pozostaje wyraźnie poniżej inflacji. Realnie więc sprzedaż jest niższa r/r (wydźwięk negatywny). W całym 2022 r. przychody przekroczyły 1,45 mld zł (+15,5%), co jest zbieżne z naszymi oczekiwaniami.
  • Sprzedaż w segmencie e-commerce spadła w grudniu do ok. 72,6 mln zł (-3% r/r). To już kolejny miesiąc, w którym dynamika w kanale on-line nie nadąża za zmianami całkowitych przychodów TIM SA. Pokazuje to naszym zdaniem, że w okresie pandemii (utrudnione warunki handlu w kanale tradycyjnym w 2020/21 r. – zamknięte sklepy stacjonarne) a potem przy niższej dostępności niektórych towarów (zaburzone łańcuchy dostaw w 2021 r.), TIM dodatkowo korzystał na sytuacji zewnętrznej uzyskując ponadprzeciętne wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce.
  • Udział sprzedaży w kanale internetowym spadł do 65% (vs 70% przed rokiem), poniżej średniej dla roku ubiegłego (71%).
  • W 2022 r. grudzień miał o 1 dzień roboczy mniej (21 vs 22 dni), dlatego średnia dzienna wartość obrotu e-commerce była nieznacznie lepsza niż przed rokiem (+1%).
  • Także wyniki innych firm z sektora (np. Grodna) potwierdzają spadek popytu, choć konkurencja notuje spadki nawet w ujęciu nominalnym.

TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w grudniu 2022 r., słabiej w e-commerce [GPWPA 3.0] - 1TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w grudniu 2022 r., słabiej w e-commerce [GPWPA 3.0] - 1

 

Reklama

 

Ostatni raport wydany w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego w dniu 12.12.2022 r. z ceną docelową 37,9 zł. Cena w dniu wydania 28,15 zł.

 

 

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej