Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku

|
selectedselectedselected
Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  | FXMAG INWESTOR
własne źródło
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W 2022 r. 44%/ 19%/ 17%/ 6%/ 5%/ 9% przychodów Grupy pochodziło z rynku polskiego/ rumuńskiego/ czeskiego/ słowackiego/ węgierskiego/ innych krajów, a w I poł. 2023P prognozujemy 40%/ 21%/ 19%/ 7%/ 4%/ 10%. W ub. roku najlepiej zachowywał się rynek węgierski (sprzedaż +32%), następnie rynki słowacki/ rumuński/ czeski/ pozostałe ze wzrostami sprzedaży ujęciu r/r 19%/ 16%/ 13%/ 1%. Na rynku krajowym sprzedaż wzrosła o 6% r/r (zmiany w konsolidacji Termet/ Tester). W br. na wszystkich rynkach widać spadki.

 

 

Najgłębszych spodziewamy się na rynku polskim i węgierskim, słabszych na rynkach czeskim, słowackim i rumuńskim.

Reklama

Spodziewamy się, że sprzedaż baterii i akcesoriów/ armatury instalacyjnej/ systemów grzewczych (Termet i Tester) w I poł. 2023P miała 48%/ 35%/ 16% udział w skonsolidowanych przychodach w porównaniu z 46%/ 33%/ 19% w 2022 r. W 2022 roku sprzedaż w segmencie armatura sanitarna/ armatura instalacyjna/ źródła ciepła wzrosła o 8%/ 19%/ 4% r/r (głównie za sprawą I kw.), a w I poł. 2023 spodziewamy się spadków o 15%/ 11%/ 34%.

 

Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 1Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 1

Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 2Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 2

Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 3Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 3

Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 4Strategia spółki Ferro w 2023 roku – wzrost sprzedaży na krajowym rynku  - 4

Reklama

 

Spółka zamierza rozwijać się intensywnie w Europie Południowej, także w segmencie źródeł ciepła, co powinno być możliwe dzięki uruchomieniu nowego centrum dystrybucyjnego z zapleczem ekspozycyjnym i szkoleniowym w Rumunii (w II kw. 2023).

Zarząd Spółki szacuje, że realizacja głównych założeń strategii F1R2, bez uwzględnienia akwizycji, pozwoli na osiągnięcie w 2026 r. 1 400 mln zł przychodów i 193 mln zł EBITDA, przy nieprzekraczających 30 mln zł średniorocznych wydatkach inwestycyjnych. Na 2026 rok prognozujemy mniejsze przychody i EBITDA (odpowiednio 1 136 mln zł i 158 mln zł).

Strategia F1R2 zakłada rekomendowanie wypłaty dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 50% zysku netto Spółki, przy założeniu stabilnej sytuacji rynkowej i finansowej, między innymi zachowania relacji skonsolidowanego długu netto do skonsolidowanego wskaźnika EBITDA na poziomie nieprzekraczającym 2,5x.

Zobacz także: KNF ostrzega! Coraz więcej oszustów podaje się za maklerów i doradców inwestycyjnych!

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama