Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Spółka giełdowa SFD S.A. Podsumowanie inwestycyjne [raport na zlecenie GPW]

|
selectedselectedselected
Spółka giełdowa SFD S.A. Podsumowanie inwestycyjne [raport na zlecenie GPW] | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Rozwój oferty produktowej

Spółka SFD nieustannie rozwija swoją ofertę produktową, co wspiera poziomy sprzedażowe spółki. Jednocześnie zgodnie z raportem miesięcznym spółki za maj 2023, SFD opracowała nową markę produktów spożywczych w kategorii posiłków do szybkiego przyrządzenia pod nazwą Hummy. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowane jest na końcówkę czerwca 2023r, a produkty dostępne będą na dedykowanej platformie www.hummy.pl oraz w sklepach stacjonarnych i internetowych SFD. Oczekujemy, że ta kategoria produktowa będzie stopniowo zwiększać sprzedaż, wspierając pozytywne dynamiki przychodów SFD w kolejnych kwartałach. Jednocześnie spółka podtrzymuje plan rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym uruchomienie sprzedaży na nowym rynku do końca 2023r.

Zobacz także: Masz akcje SFD? Sprawdź, wiadomości ze spółki oraz najnowsze prognozy

 

Prognozujemy CAGR przychodów 17% w latach 2022-25

Spółka SFD zaraportowała przychody na poziomie PLN 159m w okresie styczeń-maj 2023, przy czym spadek sprzedaży o 10% r/r w samym maju spowodowany był wysoką bazą z maja 2022 (wprowadzenie do sprzedaży produktów marki Kizzers; efekt wysokiej bazy może być widoczny również w wynikach za czerwiec). W kolejnych miesiącach oczekujemy powrotu przychodów na ścieżkę wzrostu oraz oczekujemy wzrost o 19% r/r w skali całego 2023E (podtrzymanie prognozy). Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży nowej kategorii produktów, oczekujemy wyższych poziomów sprzedaży w kolejnych latach i podwyższamy naszą prognozę przychodów o 1% w 2024E oraz 4% w 2025E. Nasze prognozy implikują CAGR 17% w latach 2022-25E.

 

Utrzymanie rentowności w 2023E z potencjałem poprawy w latach kolejnych

Reklama

Spółka SFD odnotowała poprawę marży EBITDA w 1Q23 o 1.5pp r/r do poziomu 7.2%, na co wpływ miały wysokie poziomy przychodów oraz dźwignia operacyjna. W naszych prognozach zakładamy, że inflacyjna presja na koszty operacyjne będzie się wciąż utrzymywać, jednak dzięki wzrostowi skali działalności prognozujemy utrzymanie marży EBITDA w 2023E na poziomie zbliżonym r/r (zakładamy dodatkową presję na rentowność związaną z wyższymi kosztami marketingu ze względu na sprzedaż nowej kategorii produktów). W kolejnych latach, pomimo presji związanej ze wzrostem płacy minimalnej w Polsce oraz indeksacją umów czynszowych, oczekujemy, że rozwój działalności oraz dźwignia operacyjna pozwolą na poprawę marży EBITDA do poziomu 8.6% w 2025E.

 

Nakłady inwestycyjne na budowę centrum dystrybucyjnego

Spółka obecnie jest na etapie wyboru lokalizacji pod budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Oczekujemy, że finalna decyzja zostanie podjęta w tym roku, a finalizacja zakupu gruntu nastąpi na przełomie 2023/24. W rezultacie zakładamy, że budowa projektu rozpocznie się pod koniec 2024r. lub na początku 2025r., oraz szacujemy nakłady inwestycyjne na ten cel w okolicy PLN 40m.

 

Oczekujemy kontynuacji wypłaty dywidend

W naszych prognozach zakładamy, że spółka będzie kontynuować wypłaty dywidendy w kolejnych latach. Z zysku za 2022r. zarządu spółki rekomenduje wypłatę dywidendy na poziomie PLN 0.10/akcję, z czego PLN 0.05/akcję zostało wypłacone jako dywidenda zaliczkowa w styczniu 2023r. Zakładamy stopień wypłaty dywidendy na poziomie 35%, co pozwoli na DPS PLN 0.13/akcję w 2024E oraz PLN 0.18/akcję w 2025E.

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama