Rozwój oferty produktowej
Spółka SFD nieustannie rozwija swoją ofertę produktową, co wspiera poziomy sprzedażowe spółki. Jednocześnie zgodnie z raportem miesięcznym spółki za maj 2023, SFD opracowała nową markę produktów spożywczych w kategorii posiłków do szybkiego przyrządzenia pod nazwą Hummy. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowane jest na końcówkę czerwca 2023r, a produkty dostępne będą na dedykowanej platformie www.hummy.pl oraz w sklepach stacjonarnych i internetowych SFD. Oczekujemy, że ta kategoria produktowa będzie stopniowo zwiększać sprzedaż, wspierając pozytywne dynamiki przychodów SFD w kolejnych kwartałach. Jednocześnie spółka podtrzymuje plan rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym uruchomienie sprzedaży na nowym rynku do końca 2023r.
Zobacz także: Masz akcje SFD? Sprawdź, wiadomości ze spółki oraz najnowsze prognozy
Prognozujemy CAGR przychodów 17% w latach 2022-25
Spółka SFD zaraportowała przychody na poziomie PLN 159m w okresie styczeń-maj 2023, przy czym spadek sprzedaży o 10% r/r w samym maju spowodowany był wysoką bazą z maja 2022 (wprowadzenie do sprzedaży produktów marki Kizzers; efekt wysokiej bazy może być widoczny również w wynikach za czerwiec). W kolejnych miesiącach oczekujemy powrotu przychodów na ścieżkę wzrostu oraz oczekujemy wzrost o 19% r/r w skali całego 2023E (podtrzymanie prognozy). Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży nowej kategorii produktów, oczekujemy wyższych poziomów sprzedaży w kolejnych latach i podwyższamy naszą prognozę przychodów o 1% w 2024E oraz 4% w 2025E. Nasze prognozy implikują CAGR 17% w latach 2022-25E.
Utrzymanie rentowności w 2023E z potencjałem poprawy w latach kolejnych
Spółka SFD odnotowała poprawę marży EBITDA w 1Q23 o 1.5pp r/r do poziomu 7.2%, na co wpływ miały wysokie poziomy przychodów oraz dźwignia operacyjna. W naszych prognozach zakładamy, że inflacyjna presja na koszty operacyjne będzie się wciąż utrzymywać, jednak dzięki wzrostowi skali działalności prognozujemy utrzymanie marży EBITDA w 2023E na poziomie zbliżonym r/r (zakładamy dodatkową presję na rentowność związaną z wyższymi kosztami marketingu ze względu na sprzedaż nowej kategorii produktów). W kolejnych latach, pomimo presji związanej ze wzrostem płacy minimalnej w Polsce oraz indeksacją umów czynszowych, oczekujemy, że rozwój działalności oraz dźwignia operacyjna pozwolą na poprawę marży EBITDA do poziomu 8.6% w 2025E.
Nakłady inwestycyjne na budowę centrum dystrybucyjnego
Spółka obecnie jest na etapie wyboru lokalizacji pod budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Oczekujemy, że finalna decyzja zostanie podjęta w tym roku, a finalizacja zakupu gruntu nastąpi na przełomie 2023/24. W rezultacie zakładamy, że budowa projektu rozpocznie się pod koniec 2024r. lub na początku 2025r., oraz szacujemy nakłady inwestycyjne na ten cel w okolicy PLN 40m.
Oczekujemy kontynuacji wypłaty dywidend
W naszych prognozach zakładamy, że spółka będzie kontynuować wypłaty dywidendy w kolejnych latach. Z zysku za 2022r. zarządu spółki rekomenduje wypłatę dywidendy na poziomie PLN 0.10/akcję, z czego PLN 0.05/akcję zostało wypłacone jako dywidenda zaliczkowa w styczniu 2023r. Zakładamy stopień wypłaty dywidendy na poziomie 35%, co pozwoli na DPS PLN 0.13/akcję w 2024E oraz PLN 0.18/akcję w 2025E.
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego