Podwyższamy wartość godziwą spółki z PLN 4.15 do PLN 4.54 jednocześnie obniżając rekomendację do TRZYMAJ z KUPUJ. W okresie styczeń-maj spółka SFD zaraportowała przychody na poziomie PLN 159m (+21% r/r), głównie dzięki wzrostowi wolumenów.
W ostatnim czasie spółka opracowała nową markę Hummy w kategorii posiłków do szybkiego przyrządzenia oraz planuje dalszy rozwój działalności na rynkach zagranicznych (nowy rynek jeszcze w tym roku), co w naszej ocenie będzie wspierać dalsze dynamiki przychodów (oczekujemy CAGR przychodów na poziomie 17% w 2022-25E). Dodatkowe wsparcie stanowić powinny niższe koszty surowców oraz transportu, jednak ze względu na otoczenie konkurencyjne, oczekujemy stabilizacji marży brutto ze sprzedaży w najbliższych lata. Ze względu na rozpoczęcie sprzedaży nowej kategorii produktowej (w tym dodatkowe koszty marketing), oczekujemy stabilizacji marży EBITDA r/r w 2023E oraz poprawy w kolejnych latach dzięki dźwigni operacyjnej (obniżamy prognozę EBITDA o 9% w 2023E oraz o 4% w 2024E; 2022-25E CAGR 31%). Dodatkowo, zakładamy, że spółka utrzyma politykę dywidendową (rekomendowane PLN 0.10 z zysku za 2022r.) i oczekujemy DPS na poziomie PLN 0.13 w 2024E.
2022-25E CAGR przychodów na poziomie 17%. Spółka wygenerowała sprzedaż na poziomie PLN 159m w okresie 5M23 (+21% y/y). Jednocześnie spółka ogłosiła uruchomienie nowej marki Hummy w kategorii posiłków do szybkiego przyrządzenia. SFD kontynuuje również rozwój na rynkach zagranicznych oraz planuje uruchomienie sprzedaży na nowym rynku do końca b.r. W rezultacie podwyższamy naszą prognozę przychodów o 1% w 2024E oraz o 3% w 2025E (2022-25E CAGR 17%). Zwracamy uwagę, że nasze prognozy są wciąż poniżej celu spółki PLN 600m w 2025r.
Stabilna marża EBITDA w 2023E oraz potencjał poprawy w kolejnych latach. W 1Q23 spółka odnotowała poprawę sprzedaży EBITDA o 1.5pp r/r, na co wpływ miała mocna sprzedaż (+37% r/r) oraz dźwignia operacyjna. Oczekujemy, że presja inflacyjna na koszty operacyjne utrzyma się w najbliższych miesiącach, podczas gdy sprzedaż nowej kategorii produktów może wpłynąć na wyższe koszty marketingu w krótkim okresie. W rezultacie, obniżamy prognozę EBITDA o 9% do PLN 24.4m w 2023E (spadek marży EBITDA o 0.1pp r/r), podczas gdy utrzymanie dynamik na przychodach powinno pozwolić na wzrost rentowności do 8.6% w 2025r.
Utrzymanie polityki dywidendowej pomimo planowanej budowy magazynu.
Spółka obecnie jest na etapie wyboru działki pod budowę nowego magazynu. Oczekujemy, że budowa rozpocznie się na przełomie 2024/2025 oraz szacujemy nakłady inwestycyjne około PLN 40m. Niemniej jednak, oczekujemy że spółka będzie kontynuować wypłatę dywidend i prognozujemy DPS PLN 0.13 w 2024E oraz PLN 0.18 w 2025E.
Zobacz także: SFD: Zmiany w składzie Rady Nadzorczej SFD SA (2023-07-03 22:05)