Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Spółka Dadelo dorobiła się sklepu stacjonarnego – a w planach kolejne dwa! Podsumowanie wyników finansowych i rekomendacja

|
selectedselectedselected
Spółka Dadelo dorobiła się sklepu stacjonarnego – a w planach kolejne dwa! Podsumowanie wyników finansowych i rekomendacja  | FXMAG INWESTOR
własne źródło
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

- Struktura sprzedaży: rowery 40% (w tym marki własne Oxfeld i Unity), części rowerowe 23%, akcesoria 18%, odzież i obuwie 16%;

- Znaczne zwiększenie udziału rowerów wynikiem otwarcia sklepu stacjonarnego w Warszawie (w 1H’23 spółka sprzedała 18,3tys. rowerów, a budżet całoroczny zakłada sprzedaż na poziomie 32tys. szt.);

- Zarząd zdecydował się na otwarcie kolejnych sklepów (prawdopodobnie 2 sklepów w 2024 roku).

 

Reklama

Spółka Dadelo dorobiła się sklepu stacjonarnego – a w planach kolejne dwa! Podsumowanie wyników finansowych i rekomendacja  - 1Spółka Dadelo dorobiła się sklepu stacjonarnego – a w planach kolejne dwa! Podsumowanie wyników finansowych i rekomendacja  - 1

 

Komentarz: Wyniki zbliżone do naszych oczekiwań. Spadek MBNS wiążemy z większym focusem zarządu na wzrost oraz decyzją o poprawie rotacji magazynu w trudniejszym otoczeniu rynkowym. W mniejszym stopniu również ze wzrostem udziału rowerów w strukturze sprzedaży. W obszarze SG&A uwagę zwracał: (1) wzrost kosztów usług obcych (+50% r/r), gdzie poza performance marketingiem spółka prowadziła kampanie w kanale ATL, (2) wzrost wynagrodzeń (+75% r/r) związany przede wszystkim z rozwojem struktur operacyjnych i kanału omnichannel (zatrudnienie +50% vs. koniec 2022r.) #Przepływy pieniężne. W 2Q zapasy lekko spadły kw/kw, co oprócz wymiaru sezonowego wynika naszym zdaniem z ostrożniejszego budowania kolekcji w otoczeniu słabszego konsumenta i okazji rynkowych po szczycie sezonu (nawis podaży towarów na rynku, presja na obniżanie stanów magazynowych przez producentów i dystrybutorów). Ponadto obserwujemy znaczącą poprawę pozycji negocjacyjnej wobec dostawców, która przełożyła się na wydłużenie cyklu rotacji zobowiązań. Pośrednio również na mocny OCF w 1H’23 (18,5 vs. -1mln PLN przed rokiem). Podsumowując, po wynikach za 1H nie widzimy potrzeby rewizji naszych tegorocznych prognoz – przychody 185mln PLN, EBITDA 7mln PLN. (Grzegorz Kujawski, 662 051 707).

Zobacz także: Najważniejsze sprawozdania finansowe dla spółki Voxel. Jakie czynniki ryzyka i katalizatory obejmują jej działalność?

 

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama