- Struktura sprzedaży: rowery 40% (w tym marki własne Oxfeld i Unity), części rowerowe 23%, akcesoria 18%, odzież i obuwie 16%;
- Znaczne zwiększenie udziału rowerów wynikiem otwarcia sklepu stacjonarnego w Warszawie (w 1H’23 spółka sprzedała 18,3tys. rowerów, a budżet całoroczny zakłada sprzedaż na poziomie 32tys. szt.);
- Zarząd zdecydował się na otwarcie kolejnych sklepów (prawdopodobnie 2 sklepów w 2024 roku).
Komentarz: Wyniki zbliżone do naszych oczekiwań. Spadek MBNS wiążemy z większym focusem zarządu na wzrost oraz decyzją o poprawie rotacji magazynu w trudniejszym otoczeniu rynkowym. W mniejszym stopniu również ze wzrostem udziału rowerów w strukturze sprzedaży. W obszarze SG&A uwagę zwracał: (1) wzrost kosztów usług obcych (+50% r/r), gdzie poza performance marketingiem spółka prowadziła kampanie w kanale ATL, (2) wzrost wynagrodzeń (+75% r/r) związany przede wszystkim z rozwojem struktur operacyjnych i kanału omnichannel (zatrudnienie +50% vs. koniec 2022r.) #Przepływy pieniężne. W 2Q zapasy lekko spadły kw/kw, co oprócz wymiaru sezonowego wynika naszym zdaniem z ostrożniejszego budowania kolekcji w otoczeniu słabszego konsumenta i okazji rynkowych po szczycie sezonu (nawis podaży towarów na rynku, presja na obniżanie stanów magazynowych przez producentów i dystrybutorów). Ponadto obserwujemy znaczącą poprawę pozycji negocjacyjnej wobec dostawców, która przełożyła się na wydłużenie cyklu rotacji zobowiązań. Pośrednio również na mocny OCF w 1H’23 (18,5 vs. -1mln PLN przed rokiem). Podsumowując, po wynikach za 1H nie widzimy potrzeby rewizji naszych tegorocznych prognoz – przychody 185mln PLN, EBITDA 7mln PLN. (Grzegorz Kujawski, 662 051 707).
Zobacz także: Najważniejsze sprawozdania finansowe dla spółki Voxel. Jakie czynniki ryzyka i katalizatory obejmują jej działalność?