− Zarząd podtrzymuje cel na 2022 pozyskiwania średnio co najmniej 40 tys. nowych klientów kwartalnie. − W pierwszych 25 dniach lipca spółka pozyskała 10,7 tys. nowych klientów.
− Klienci zdeponowali w tym kwartale 845mln PLN netto (vs. 1105mln PLN w 1Q’22).
− Koszty wzrosły o 78% r/r, w tym koszty marketingu o 118% r/r. Zarząd podniósł prognozę wzrostu kosztów na ten rok do +50% r/r (wobec +33% r/r poprzednio), w tym kosztów marketingu do +70% r/r (vs. +40% r/r poprzednio).
− Średni koszt pozyskania klienta wzrósł o 31% kw/kw do 1196 PLN.
Komentarz: Bardzo dobre wyniki, niewiele gorsze od rekordowego 1Q’22. Statystyki klientowskie, a nawet te dotyczące wolumenu obrotu były bardzo zbliżone do naszych oczekiwań, za to rentowność obrotu okazała się o 1/3 wyższa niż zakładaliśmy. Szacujemy, że drugi kwartał z rzędu wysoką kontrybucję do przychodów musiał mieć ‘market making’ na ok. 130-160mln PLN. Powyżej szacunków (o 19mln PLN) wypadły również koszty operacyjne, zwłaszcza w kategorii wydatków marketingowych. Duży wzrost średniego kosztu pozyskania klienta zaczyna nas trochę niepokoić, gdyż może ciążyć wynikom, jak spadnie kontrybucja z ’market makingu’ (chyba że spółka ma możliwość szybkiego dostosowania wydatków). Odchylenie na zysku netto było jeszcze większe niż na wynikach operacyjnych z uwagi na osiągnięcie 16mln PLN przychodów finansowych. Nasze prognozy na ten rok wymagają podniesienia o 15-20%, a wycena o ok. 5%. Spółka może osiągnąć zysk netto na poziomie co najmniej 650-700mln PLN (P/E poniżej 4x). Negatywnie może być odebrane to, że spółka nie spełniła wymaganego przez KNF współczynnika kapitałowego na koniec czerwca 2022, więc nie będzie mogła wypłacić 100% dywidendy. Maksymalna wypłata wyniesie prawdopodobnie 75%. Tyle też zakładamy w modelu, więc nie ma to negatywnego wpływu na naszą wycenę. DY w przyszłym roku może sięgnąć aż 20%.