Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Raport finansowy XTB: Kolejny kwartał mocnych wyników, istotnie powyżej oczekiwań

|
selectedselectedselected
Raport finansowy XTB: Kolejny kwartał mocnych wyników, istotnie powyżej oczekiwań | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

XTB: Kolejny kwartał mocnych wyników, istotnie powyżej oczekiwań - 1XTB: Kolejny kwartał mocnych wyników, istotnie powyżej oczekiwań - 1

XTB: Kolejny kwartał mocnych wyników, istotnie powyżej oczekiwań - 2XTB: Kolejny kwartał mocnych wyników, istotnie powyżej oczekiwań - 2

− Zarząd podtrzymuje cel na 2022 pozyskiwania średnio co najmniej 40 tys. nowych klientów kwartalnie. − W pierwszych 25 dniach lipca spółka pozyskała 10,7 tys. nowych klientów.

− Klienci zdeponowali w tym kwartale 845mln PLN netto (vs. 1105mln PLN w 1Q’22).

− Koszty wzrosły o 78% r/r, w tym koszty marketingu o 118% r/r. Zarząd podniósł prognozę wzrostu kosztów na ten rok do +50% r/r (wobec +33% r/r poprzednio), w tym kosztów marketingu do +70% r/r (vs. +40% r/r poprzednio).

Reklama

− Średni koszt pozyskania klienta wzrósł o 31% kw/kw do 1196 PLN.

 

Komentarz: Bardzo dobre wyniki, niewiele gorsze od rekordowego 1Q’22. Statystyki klientowskie, a nawet te dotyczące wolumenu obrotu były bardzo zbliżone do naszych oczekiwań, za to rentowność obrotu okazała się o 1/3 wyższa niż zakładaliśmy. Szacujemy, że drugi kwartał z rzędu wysoką kontrybucję do przychodów musiał mieć ‘market making’ na ok. 130-160mln PLN. Powyżej szacunków (o 19mln PLN) wypadły również koszty operacyjne, zwłaszcza w kategorii wydatków marketingowych. Duży wzrost średniego kosztu pozyskania klienta zaczyna nas trochę niepokoić, gdyż może ciążyć wynikom, jak spadnie kontrybucja z ’market makingu’ (chyba że spółka ma możliwość szybkiego dostosowania wydatków). Odchylenie na zysku netto było jeszcze większe niż na wynikach operacyjnych z uwagi na osiągnięcie 16mln PLN przychodów finansowych. Nasze prognozy na ten rok wymagają podniesienia o 15-20%, a wycena o ok. 5%. Spółka może osiągnąć zysk netto na poziomie co najmniej 650-700mln PLN (P/E poniżej 4x). Negatywnie może być odebrane to, że spółka nie spełniła wymaganego przez KNF współczynnika kapitałowego na koniec czerwca 2022, więc nie będzie mogła wypłacić 100% dywidendy. Maksymalna wypłata wyniesie prawdopodobnie 75%. Tyle też zakładamy w modelu, więc nie ma to negatywnego wpływu na naszą wycenę. DY w przyszłym roku może sięgnąć aż 20%.

 

 

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama