Zakładamy, że podobnie jak to miło miejsce w 4Q’22, tak w 1Q’23 w związku ze spodziewanym brakiem zaliczek dotyczących tworzenia projektów zewnętrznych (Koch Media, Nacon), wyniki spółki znacząco spadły r/r. M.in. przez wzgląd na trwającą od listopada’22 blokadą konta spółki na platformie Steam oczekujemy, że znaczna większość przychodów została wygenerowana z usług związanych z tworzeniem materiałów e-learningowych oraz pozostałych usług deweloperskich, a całość tej pozycji w omawianym okresie wyniosła 0,9 mln PLN (-61,9% r/r).
Pragniemy zauważyć, że w 1Q’22 za 69% odpowiadały przychody z gier (1,7 mln PLN), a 31% e-learning oraz usługi deweloperskie (0,8 mln PLN). Biorąc pod uwagę prawdopodobne zakończenie prac nad projektami wydawniczymi zakładamy w naszej analizie spadek r/r ilości osób zatrudnionych w spółce, co powinno przełożyć się na redukcję usług obcych. W związku z powyższym szacujemy, że w omawianym okresie SimFabric wypracował 0,4 mln PLN EBITDA (-76,6% r/r) oraz 0,1 mln PLN zysku netto (-89,4%).
Emisja akcji - spółka planuje podwyższenie kapitału w granicach kapitału docelowego poprzez emisję do 3 mln akcji serii C w trybie subskrypcji prywatnej. Cena emisyjna akcji została ustalona na 6,5 PLN. Jej celem jest uruchomienie projektu budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego „Space Engine Lab”, na podstawie podpisanej przez spółkę w czerwcu 2021 r. z Ministerstwem Rozwoju umowy na dofinansowanie. Zawarcie przez spółkę umów o objęciu Akcji Serii C nastąpi w terminie do dnia 25 maja 2023 roku.
Zablokowanie konta spółki na platformie Steam – pod koniec listopada’22 SimFabric otrzymał informację z Valve Corp. - firmy prowadzącej sklep STEAM na podstawie, której konto spółki w sklepie Steam zostało zablokowane. Zdaniem spółki fabrykowanie recenzji jest nieprawdą. SIM jest w trakcie przywracania gier na Steam. Rozmawia z firmą Valve. Zdaniem przedstawicieli spółki jest to niestety proces długotrwały (link do całego wywiadu: https://tinyurl.com/ybc2m4hc ).
Umowa z dystrybutorem chińskim - spółka jest w trakcie podpisywania umowy z dystrybutorem chińskim. Zdaniem spółki, będzie to jedna z największych umów w jej historii, bo będzie zwiększała przychody.
Wyrok Sądu – na początku lutego spółka otrzymała wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie dot. nieważności uchwały z dnia 11 lutego 2019 w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję akcji (625 tys. akcji serii B, emitowanych po cenie emisyjnej 0,96 PLN). W kwietniu’23 spółka złożyła apelację od nieprawomocnego wyroku wydanego w dniu 9 lutego 2023 r.
Biorąc pod uwagę dużą niepewnością (dalszy brak informacji ze strony dewelopera jak i wydawców, odpisy należności) odnośnie premier gier wydawniczych („ElectriX”, „Architect Life” oraz „Farm&Fix”) nie ujmujemy potencjalnych przychodów ze sprzedaży z tych tytułów w naszych predykcjach. Dodatkowo modyfikujemy nasze prognozy dotyczące produkowanych gier. Aktualnie w naszym modelu zakładamy, że w kolejnych latach spółka będzie produkowała i wydała ok. 3 gier portowanych rocznie, 2-3 o średnim potencjale monetyzacji co 3 lata i 3 o niskim potencjale co 3 lata. W związku ze znacznym spadkiem prognozowanych przychodów z gier, bardzo ważną odnogą w naszych predykcjach stają się usługi związane z wykonywaniem materiałów e-learingnowych oraz pozostałe usługi deweloperskie (ok. 70-80% wszystkich przychodów). Ponadto w związku z ryzykiem scenariusza, w którym spółce nie uda się uplasować emisji, bądź w inny sposób pozyskać finasowania, co może skutkować brakiem pozyskania dofinansowania w wysokości 11,8 mln PLN na budowę CBR (Space Engine Lab), nie ujmujemy płatności z tego tytułu w naszych prognozach