Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!

|
selectedselectedselected
Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  | FXMAG INWESTOR
własne źródło
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Aktualna sytuacja na rynku surowców

Największą pozycję w strukturze kosztów spółki stanowią koszty zużycia materiałów i energii (blisko 70 mln PLN za 2022 rok, około 45% kosztów, w tym kilka % stanowić mogą koszty mediów). Podstawowymi surowcami pod względem wartości są miedź (taśmy, przewody) oraz srebro (materiały stykowe). Spółka używa także w procesie produkcji tworzyw sztucznych (elementy plastikowe), materiałów elektronicznych stali czy opakowań (papier, worki). Koszty wynagrodzeń to 24% kosztów a usług obcych to ok. 16% kosztów. Zatrudnienie na koniec 2022 roku wynosiło 699 osób (w tym 418 osób w Polsce, a reszta zagranicą – spółka posiada zakład montażowy w Ukrainie, gdzie montowane są elementy przekaźników przemysłowych, które później trafiają głównie na eksport do krajów Europy Zachodniej (proces pracochłonny, spółka korzysta z różnicy płac pomiędzy Polską a Ukrainą)

 

 

Reklama

Rok 2021 i 1H’22 był okresem bardzo trudnego otoczenia surowcowego dla spółki. W 2H’22 ceny większość bazowych materiałów zaczęły spadać, przy czym należy pamiętać, że spółka kupuje już przetworzone materiały (np. z miedzi, srebra), których ceny w 2H’22 były jeszcze pod dużym wpływem rosnących kosztów przetworzenia (np. energii czy płac) czy wysokiego kursu USD. W 2023 otoczenie surowcowe dla spółki wygląda stabilniej. Dodatkowo pełny efekt powinny mieć już podwyżki cen wdrażane stopniowo w 2022 roku (na bazie cennika ze strony internetowej szacujemy, że pomiędzy 1Q’22 a 1Q’23 było to przeciętnie kilkanaście procent). Negatywnie natomiast na wyniki spółki po stronie przychodowej wpływa umocnienie PLN vs EUR (w 2022 roku ponad 60% przychodów spółki uzyskiwanych było w EUR, a ok 7% w USD). Należy przy tym pamiętać, że EUR umacnia się w vs USD – co z jednej strony pozytywnie wpływa na koszty „dolarowych” surowców, ale też z drugiej zwiększa atrakcyjność cenową konkurencji z Chin (Hongfa).

 

Zobacz także: Spółka Relpol zwiększa swoją działalność w Niemieczech. Wzrost sprzedaży również na krajowym rynku

 

 

Generalnie popyt na produkty spółki jest powiązany z koniunktura w przemyśle w Niemczech i w Polsce. Obecnie wskaźniki PMI nadal nie wskazują na ożywienie po spadku koniunktury w 2022 roku. Zwracamy jednak uwagę, że w średnim terminie oceniamy jednak, że atrakcyjność Relpolu vs Chiny dla kontrahentów z Europy Zachodniej wzrosła ze względu na bliską lokalizacją i rozbudowę mocy produkcyjnych. Dodatkowo istotna część produktów Relpolu (ok. 20%) znajduje zastosowanie w systemach solarnych, gdzie koniunktura na rynkach DACH jest obecnie wspierana przez zmiany w mixie energetycznym.

Reklama

 

Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 1Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 1

Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 2Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 2

Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 3Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 3

Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 4Produkty tej spółki zyskują na popularności. Perspektywy na kolejne okresy mogą zdumiewać!  - 4

Reklama

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama