Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje?

|
selectedselectedselected
Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Konsekwentna realizacja strategii w segmencie CPaaS i w segmencie Hosting. Spółka w dal- szym ciągu z powodzeniem realizuje założenia strategii rozwoju budując kompleksowy ekosystem obsługi klientów B2B w przestrzeni cyfrowej. Koncentracja nowych inicjatyw spółki skupia się obec- nie na branży e-commerce.

W segmencie CPaaS (56% EBITDA za 2023 r.), Vercom rozpoczyna proces integracji usług wokół dwóch kluczowych platform MailerLite (klienci SMB i pryatni przedsię- biorcy) i MessageFlow (klienci mid-market i enterprise), co ma przyspieszyć ekspansję firmy na rynkach zagranicznych. W segmencie Hosting (43% EBITDA za 2023 r.) spółka stawia z kolei na nowy produkt _Stores, stanowiący narzędzie do kreacji i prowadzenia sklepu internetowego, które- go uruchomienie komercyjne w pełnej wersji nastąpiło w kwietniu.

Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 1Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 1

Po akwizycji MailerLite, spółka potroiła liczbę klientów w segmencie CPaaS do ponad 70 tys. na koniec 1Q23. Celem spółki w przypadku segmentu CPaaS jest dalsze zwiększanie sprzedaży za- granicznej, które obecnie wynosi blisko 60%.W segmencie Hosting warto docenić z kolei konse- kwentny, dwucyfrowy wzrost ARPU. Można dostrzec, że dynamika ARPU w ujęciu r./r. jest w ostat- nich kwartałach coraz wyższa, co jest efektem mocniejszego podnoszenia cenników usług hostingo- wych, czemu sprzyja obecne środowisko inflacyjne.

Reklama

Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 2Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 2

 

Profitroom - equity story w pigułce

Profitroom to dostawca technologii rezerwacyjnych dla obiek- tów hotelowych w modelu SaaS (Booking Engine 360) oraz innych rozwiązań wspierających sprze- daż i marketing online (Marketing Automation, Channel Manager, Digital Marketing Services). Model biznesowy spółki opiera się na pobieraniu prowizji od wygenerowanych rezerwacji oraz stałych opłat abonamentowych. Rozwiązania Profitroom pozwalają klientom na rezerwację i płatność za pobyt, a hotelarzy zaopatrują w rozwiązania typu CRM, system mailingowy oraz dają możliwość zarządzania sprzedażą przez pośredników takich jak Booking.com czy Expedia. Całkowita wartość rezerwacji złożonych przez silnik rezerwacji Profitroom przekroczyła w 2022 r. 1,5 mld PLN (+68% r./r.) co pozwoliło wygenerować spółce ok. 48 mln PLN przychodów.

R22 nabyło 33,3% udziałów Profitroom w styczniu 2020 r. za 30 mln PLN. Spółka w umowie inwe- stycyjnej zagwarantowała sobie także opcje wykupu kolejnych 17% udziałów w 2024 r. żeby poten- cjalnie sprawować większościową kontrolę nad spółką (konstrukcja i parametry opcji nie zostały ujawnione). Timing akwizycji okazał się być mocno nietrafiony ze względu na pandemię koronawiru- sa, która wybuchła de facto dwa miesiące później przez co rynek przez wiele miesięcy nie przykła- dał wagi do wyników i potencjału spółki.

Od momentu nabycia mniejszościowego pakietu, spółka konsekwentnie realizowała założenia stra- tegiczne mające u podstaw zbudowanie pozycji lidera rynku rezerwacji hotelowych w Polsce dokła- dając kolejne umowy zagranicą. W 2022 r. spółka mocno zainwestowała w ekspansję zagraniczną powiększając zespół sprzedażowy, co z jednej strony przełożyło się na wzrost kosztów (niski zysk EBITDA), ale także znaczny wzrost ilości podpisanych umów z nowymi klientami, przede wszystkim na rynku afrykańskim. Na koniec 2022 r. spółka obsługiwała hotele na 5 kontynentach i w 42 kra- jach, a udział przychodów z rynków zagranicznych wyniósł w 1Q23 ok. 30% całości (sprzedaż za- graniczna +70% r./r.). Ekspansja Profitroom zagranicą jest obecnie głównym celem strategicznym.

Reklama

 

Profitroom - mocna pozycja w polskim rynku turystycznym

Profitroom pomimo ambitnych planów ekspansji zagranicznej posiada na razie największą ekspozycję na polski rynek turystyczny (z informacji z konferencji wynika, że rząd wielkości 70% przychodów generuje Polska). Efektyw- ność rozwiązań oferowanych przez firmę spowodowała, że Profitroom to lider technologiczny na polskim rynku hotelowym, z którego korzysta ponad połowa hoteli, w tym przede wszystkim najwięk- sze polskie resorty takie jak Dr Irena Eris, Hotel Arłamów, Grand Lubicz, Hotele PURO, Górskie Resorty i wiele innych.

Po turbulencjach związanych z pandemią COVID-19 polski rynek turystyczny wspomagany m.in. programami socjalnymi (500+ czy Bon Turystyczny) zdaje się wracać na wzrostową trajektorię. Na okres Wielkanocy 2023 spółka zanotowała 16,1% więcej rezerwacji bezpośrednich w porównaniu do roku 2022. Średnia cena rezerwacji wyniosła 999,53 PLN i była wyższa o 13.9% r./r. W okresie majówki Profitroom zanotował aż 26,3% więcej rezerwacji bezpośrednich w porównaniu do roku 2022 przy średniej cenie 805,90 PLN na rezerwację (+ 15,4% r./r.). Zanotowano także wzrost śred- niej długości pobytu wzrosła (+5,3%) do wartości 2,94 dnia. Dobrą kondycję turystyki potwierdza też Rainbow Tours, gdzie wielkość przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty sezonu "Lato 2023" (kwiecień - październik 2023) wyniosła 270 170 osób, co oznacza wzrost poziomu przed- sprzedaży w ujęciu r./r. o około 43,4 %.

Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 3Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 3

 

Scenariusze inwestycyjne dla Profitroom

Reklama

Uważamy, że wysokie dynamiki wzrostu organicznego (rezerwacje +68% r./r. przychody +43% r./r. w ‘22), ekspozycja na rosnący rynek turystyczny i gene- racja przychodów w modelu SaaS może stwarzać atrakcyjne equity story w kontekście decyzji R22 na temat przyszłości spółki, która może zapaść w drugim półroczu 2023 r. W naszym przekonaniu R22 może rozważać kilka scenariuszy odnośnie pakietu akcji Profitroom. Uważamy, że zbliżone prawdopodobieństwo ma zarówno (1) scenariusz realizacji opcji tj. wykup udziałów i konsolidacja wyników Profitroom w 2024 r. (czego na razie nie uwzględniamy w naszych prognozach); (2) scena- riusz odsprzedaży pakietu akcji do inwestora branżowego lub funduszu private equity.

Uważamy, że każdy z tych scenariuszy może mieć swoje zalety, które finalnie przekują się w uwol- nienie wartości dla akcjonariuszy R22. W przypadku realizacji opcji zakładać można, że spółka kilkukrotnie powiększy wyniki segmentu SaaS. Z kolei w przypadku odsprzedaży posiadanego pa- kietu akcji, R22 może mocno odlewarować bilans, co z kolei odbuduje zdolności akwizycyjne gdzie spółka ma dobry, sprawdzony track-record. Sądzimy, że oba scenariusze są całkiem realne, a inwe- storzy mogą dyskontować decyzję dotyczącą przyszłości Profitroom wyprzedzająco.

Zobacz także: Ta spółka może zainteresować polskich inwestorów. Sprawdzamy, czy akcje mają potencjał do spektakularnych wzrostów [KUPUJ]

 

Ile może być warty Profitroom?

Do tej pory wycena Profitroom uwzględniana w naszej wycenie R22 opierała się cenie przejęcia tj. wartości bilansowej spółki (33,3% za ok. 30 mln PLN). W na- szym przekonaniu wartość bilansowa nie odzwierciedla faktycznego potencjału spółki, a rynek może stopniowo zmieniać podejście do wyceny gdyż w drugim półroczu 2023 r. powinny zapadać decyzje odnośnie przyszłości aktywa. Niniejsza analiza przedstawia uproszczoną wycenę Profitroom, którą uwzględniamy w nowym podejściu do wyceny Grupy.

Założenia prognoz Profitroom:

  • Tempo wzrost GMV w latach 2023-25 odpowiednio +64% / +55% / +45%
  • Spadek take-rate wynikający z pozyskiwania dużych sieci hotelowych zagranicą, gdzie % take-rate jest niższy;
  • Rosnąca marża EBITDA. Zakładamy, że spółka zgodnie z efektem skali powinna poprawiać marże przy przyłączeniach nowych hoteli. Nie zakładamy dalszej ekspansji teamu sprzeda- żowego, co było widoczne w kosztach w 2022 r.
Reklama

Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 4Podsumowanie inwestycyjne spółki R22. Czy warto zainwestować w akcje? - 4

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama